Mint ahogy arról már korábban írtunk, létezik a Fiat 500-asnak két igazán különleges változata, a közös bennük, hogy a Ferrarival közösen készültek. Az egyik csereautónak született a Ferrari-szervizekbe, a másik eladásra a Ferrari-tulajdonosoknak.
Bár ezek a hagyományos Abarth 500-nál erősebb motort rejtenek, a Pogea Racing nem találta elég ferrarisnak a kisautókat. Ezért aztán mélyreható változtatásokat tett a motorban a pluszlóerők előcsábításáért.
Az 1,4-es motor úgynevezett hibrid turbóval gazdagodott, miközben a gyári két kis intercooler helyét egy nagyobb hűtő vette át. Ezenkívül új sportkipufogóval és befecskendezéssel is gazdagodott az apró jármű, de átprogramozták a motorvezérlést is. A német vállalat hangsúlyozza, hogy nem új elektronikát kötöttek be, hanem az eredeti ECU-t írták újra, ezzel biztosítva, hogy az 500-as összes rendszere hibátlanul működjön.
Lényeg a lényeg, a Fiat 500 Ferrari Dealers Edition modell eredeti 165 lóerős teljesítményét egy százassal megfejelték. A 268 lóerős teljesítmény mellé 330 Nm nyomaték (eredetileg 230 Nm) is társul. A Bodensee közeli vállalkozás nem közölt menetdinamikai adatokat, mi nagyjából 6 másodperces sprintidőt és 235 km/órás végsebességet jósolunk a különleges kisautónak.
Ezért aztán nem is árt, hogy új fékrendszerrel szerelik az 500-ast, amely így az eredeti állapotához képest rövidebb távolság alatt képes megállni. A feszesebb hangolású futómű pedig igazán kiemelkedő stabilitást eredményez.
Persze látványnak sem utolsó a tűzpiros kisautó, amelyhez az Abarth kínálatában szereplő Assetto Corse elemeket, illetve a Pogea Racing saját karbon alkatrészeit is felhasználták. Az utasteret egyedi bőrborítással dobták fel. Azért jó tudni, hogy a Pogea Racing legegyszerűbb csomagja is egymillió forinttól indul.