Jövőre a Pirelli lesz a Forma-1 hivatalos gumiszállítója a távozó Bridgestone helyett, Bernie Ecclestone máris azon agyal, hogy az új gyártó érkezésével hogyan lehetne izgalmasabbá tenni a versenyeket. Már ki is dolgozott egy javaslatot a vezér, szerinte az abroncsoknak különösen rövid élettartamúaknak kellene lenniük, hogy versenyenként legalább két kerékcsere legyen.

„Az emberek több előzést akarnak” – jelentette ki Ecclestone. „Nekem van egy javaslatom: egy szett gumit maximum száz kilométerig lehetne használni, a verseny első felének az időmérőn használt abroncsokkal kellene nekivágni. Így több kerékcsere lehetne a versenyek különböző fázisaiban, ami növelné a zűrzavart. Mindig a kaotikus futamok a legjobbak.”

Ecclestone elárulta, hogy a Hankook mellett a Continentalt is érdekelte volna a Forma-1-be való beszállás, a Pirelli telefonon, karácsony előtt jelentkezett be. „Minden csapat 1,35 millió eurót fizet évente a gumikért, a Pirellinek viszont fizetnie kell a pályákon elhelyezett hirdetésekért. Így az istállók valamit visszakapnak a befektetésükből.”

Jarno Trulli közben arról beszélt, hogy nagy hatása lesz a Pirelli F1-es visszatérésének, az olaszok ugyanis teljesen más gumit gyártanak, mint a Bridgestone. „Ez nagy kérdés minden pilóta számára. Tapasztalatból tudom, hogy ennek nagy hatása lesz” – így Trulli. „Nehéz megmondani, mennyire tudunk együttműködni a Pirellivel, hogy a legjobbat hozzuk ki a helyzetből.”

„Rengeteg adatra van szükségünk, de nem tudom, ezekből mennyit tudunk megkapni, amíg először látjuk a gumikat. Egyelőre minden csak elmélet. Különféle körülmények között, különböző gumikkal kell tesztelni az autókat, egyébként soha nem lesznek meg a jó beállítások. Ezzel mindenkinek meg kell küzdenie.”