Ma már mindenki ismeri a Drift névre hallgató autósportot. A Japánból induló őrület futótűzként terjedt el, és ma már az Egyesült Államoktól Európáig tömegeket mozgat meg a kilinccsel előre csúszó autók látványa. Nálunk is sokan hódolnak ennek a sportnak, alig akad autós rendezvény Drift Taxi és bemutató nélkül. 

A sikeresség a verseny jellemzőiből fakad, elég egy nagyobb placc, pár hátul hajtó verda és már indulhat is a móka. Ezen felbuzdulva sokan gondolják úgy, ők is simán a parkolók királyává válhatnak ha eldobott farral köröznek párat. 
Ezeket a díszpubikat szedtük csokorba, akik már tudják milyen az a mélytorkos csütörtök!


Tény sokan nincsenek tisztában azzal, mit fed a Drift elnevezés. Bevallom én sem rágtam még át a szabályokat, de lassan minden behúzott kézifék és megcsikkanó gumi már belefér a kategóriába. Legalábbis a nemrég a Vezess Futamon nálunk járt „repper” SP szerint mindenképp:

SP félénk próbálkozása után jöjjenek a tökös srácok, akik suli után pörögni akartak a családi Dodge-dzsal. Sikerült nekik, talán túl is lőttek a célon…
Szintén zenész, bár az autóválasztás terén jó döntés született, az AE86-os Toyota Corolla az egyik legjobb drift alap.
 
Találhatnánk még példát raklapszám, bőven olyanokat ahol nemcsak az önjelölt versenyző kerül veszélybe. Mint minden autósportra, a driftre is igaz, a versenypályán mutat igazán jól, nem a Petőfi utca sarkán, aki teheti gyüjtse ott az elismerő kurjongatást, akinek nem futja üljön szimulátor kormány elé, ott is akad elég szívós ellenfél, és az oszlop is csak pixel, nem beton.