Klasszikus négyajtós felépítés. Látszik, hogy annak is szánták, hiszen a hátsó rész harmonikus folytatása az elejének. Jól felszerelt, jól is megy. Mindössze pár apróságon kellene javítani, hogy még vonzóbb legyen.
Klasszikus négyajtós felépítés. Látszik, hogy annak is szánták, hiszen a hátsó rész harmonikus folytatása az elejének. Jól felszerelt, jól is megy. Mindössze pár apróságon kellene javítani, hogy még vonzóbb legyen.
Fotó megosztása:
Magasra húzott övvonal, amitől mind kívülről, mind belülről masszívnak tűnik az autó
Magasra húzott övvonal, amitől mind kívülről, mind belülről masszívnak tűnik az autó
Fotó megosztása:
Az autó legmarkánsabb része. Innen nagyobbnak mutatja magát.
Az autó legmarkánsabb része. Innen nagyobbnak mutatja magát.
Fotó megosztása:
Ennél több krómra nincs szükség
Ennél több krómra nincs szükség
Fotó megosztása:
A forma megállja a helyét a mai mezőnyben
A forma megállja a helyét a mai mezőnyben
Fotó megosztása:
A végére érve elfogyhattak az eredeti ötletek
A végére érve elfogyhattak az eredeti ötletek
Fotó megosztása:
Magasan hordja a farát
Magasan hordja a farát
Fotó megosztása:
Méretes a sárvédő domborítása
Méretes a sárvédő domborítása
Fotó megosztása:
Az a fekete betét olyan utólagos megoldásnak tűnik. Mintha az utolsó pillanatban kellett volna eldönteniük, mit is tegyenek oda
Az a fekete betét olyan utólagos megoldásnak tűnik. Mintha az utolsó pillanatban kellett volna eldönteniük, mit is tegyenek oda
Fotó megosztása:
Ódivatú ablaktörlőlapátok
Ódivatú ablaktörlőlapátok
Fotó megosztása:
Szép a tükör formája
Szép a tükör formája
Fotó megosztása:
Büszkén hirdeti felszereltségi szintjét is
Büszkén hirdeti felszereltségi szintjét is
Fotó megosztása:
Ekkora antennával ma már ritkán találkozunk
Ekkora antennával ma már ritkán találkozunk
Fotó megosztása:
Szép nagy kerekeken gurul, ennek ellenére inkább komfortos, mint sportos
Szép nagy kerekeken gurul, ennek ellenére inkább komfortos, mint sportos
Fotó megosztása:
Hatalmas térképzseb palacktartóval. Az ablakok csak lefelé automaták...
Hatalmas térképzseb palacktartóval. Az ablakok csak lefelé automaták...
Fotó megosztása:
Elől nagyon kényelmes. Végre egy új autó, aminek a középkonzolja nem nyomja a jobb térdemet
Elől nagyon kényelmes. Végre egy új autó, aminek a középkonzolja nem nyomja a jobb térdemet
Fotó megosztása:
Krómozott gyűrű a légbeömlő körül. Szép, de napsütésben vakít
Krómozott gyűrű a légbeömlő körül. Szép, de napsütésben vakít
Fotó megosztása:
A világításkapcsoló az Opelekből lehet ismerős. Automatikusan borítja előttünk fényárba az utat
A világításkapcsoló az Opelekből lehet ismerős. Automatikusan borítja előttünk fényárba az utat
Fotó megosztása:
Az indexkarról kezelhetjük a fedélzeti számítógépet is
Az indexkarról kezelhetjük a fedélzeti számítógépet is
Fotó megosztása:
A tempomat kapcsolói
A tempomat kapcsolói
Fotó megosztása:
Hüvelykujjal zenélhetünk
Hüvelykujjal zenélhetünk
Fotó megosztása:
Mos és töröl
Mos és töröl
Fotó megosztása:
Tetszetős műszerek
Tetszetős műszerek
Fotó megosztása:
Állítható a műszerfal világításának ereje
Állítható a műszerfal világításának ereje
Fotó megosztása:
Mintha hármasikrek lennének az Astrával és az Insigniával
Mintha hármasikrek lennének az Astrával és az Insigniával
Fotó megosztása:
Kellemes vezeti környezet
Kellemes vezeti környezet
Fotó megosztása:
Bőrbevonatú a volán
Bőrbevonatú a volán
Fotó megosztása:
Multimédia központ. Ha nincs bekapcsolva a rádió, vagy a navigáció, monoszkóp helyett Chevrolet emblémát sugároz
Multimédia központ. Ha nincs bekapcsolva a rádió, vagy a navigáció, monoszkóp helyett Chevrolet emblémát sugároz
Fotó megosztása:
Kézzel is kapcsolható, de jobban járunk, ha hagyjuk dolgozni az automatát
Kézzel is kapcsolható, de jobban járunk, ha hagyjuk dolgozni az automatát
Fotó megosztása:
A klíma kezelőpanelje
A klíma kezelőpanelje
Fotó megosztása:
A kijelző nappali üzemmódja
A kijelző nappali üzemmódja
Fotó megosztása:
Így néz ki a kijelző éjszaka
Így néz ki a kijelző éjszaka
Fotó megosztása:
200 000 forint a navigáció felára
200 000 forint a navigáció felára
Fotó megosztása:
Jól mutat a textilbetét a műszerfalon és látványos, ahogyan ráfolyik az ajtóra. Vajon mennyire kényes?
Jól mutat a textilbetét a műszerfalon és látványos, ahogyan ráfolyik az ajtóra. Vajon mennyire kényes?
Fotó megosztása:
Átlagos méretű kesztyűtartó
Átlagos méretű kesztyűtartó
Fotó megosztása:
Egy pénztárcának elegendő hely van a könyöklő alatt, de itt találjuk meg az AUX és az USB csatlakozót is.
Egy pénztárcának elegendő hely van a könyöklő alatt, de itt találjuk meg az AUX és az USB csatlakozót is.
Fotó megosztása:
Dupla pohártartó a váltó mögött. Nincs útban, hiszen a váltásokkal nem kell törődnünk.
Dupla pohártartó a váltó mögött. Nincs útban, hiszen a váltásokkal nem kell törődnünk.
Fotó megosztása:
A műszerfal bal oldalába is pakolhatunk apróságokat. Kicsit elnagyoltnak tűnik a kivitelezés
A műszerfal bal oldalába is pakolhatunk apróságokat. Kicsit elnagyoltnak tűnik a kivitelezés
Fotó megosztása:
A műszerfal tetejébe is pakolhatunk, de nem túl mély a nyílás
A műszerfal tetejébe is pakolhatunk, de nem túl mély a nyílás
Fotó megosztása:
Zavaró, ahogyan a műszerfa tükröződik az oldalablakokon
Zavaró, ahogyan a műszerfa tükröződik az oldalablakokon
Fotó megosztása:
Nagy darabot kitakar a világból az A-oszlop és a jobb oldali tükör kettőse
Nagy darabot kitakar a világból az A-oszlop és a jobb oldali tükör kettőse
Fotó megosztása:
Egy kis múltidézés
Egy kis múltidézés
Fotó megosztása:
Még egy napszemüvegtartó, ami kis mérete miatt számomra használhatatlannak bizonyult
Még egy napszemüvegtartó, ami kis mérete miatt számomra használhatatlannak bizonyult
Fotó megosztása:
A hátsó ajtókban is található térképzseb
A hátsó ajtókban is található térképzseb
Fotó megosztása:
A hátsó lábtér még egy magas sofőr mögött is elégségesnek bizonyul egy átlagos magasságú utas számára
A hátsó lábtér még egy magas sofőr mögött is elégségesnek bizonyul egy átlagos magasságú utas számára
Fotó megosztása:
Ennyi jár a hátsó utasoknak
Ennyi jár a hátsó utasoknak
Fotó megosztása:
450 liternyi hely, mely egy szűk nyíláson keresztül tölthető meg
450 liternyi hely, mely egy szűk nyíláson keresztül tölthető meg
Fotó megosztása:
Helyrabló megoldás. Lecsukáskor elpusztítja, ami az útjába kerül, ezért ésszel kell pakolni
Helyrabló megoldás. Lecsukáskor elpusztítja, ami az útjába kerül, ezért ésszel kell pakolni
Fotó megosztása:
Meglepő gondoskodás a teljes méretű pótkerék
Meglepő gondoskodás a teljes méretű pótkerék
Fotó megosztása:
40%-nyi támla ledöntve
40%-nyi támla ledöntve
Fotó megosztása:
Csak a háttámlák dönthetőek, de sík lesz a raktér
Csak a háttámlák dönthetőek, de sík lesz a raktér
Fotó megosztása:
Nem könnyíti meg a lecsukást semmi
Nem könnyíti meg a lecsukást semmi
Fotó megosztása:
Nem érezni, hogy 150 lóerős, de kevésbé zajos, mint amennyire vártam
Nem érezni, hogy 150 lóerős, de kevésbé zajos, mint amennyire vártam
Fotó megosztása:
Belülről nem nyitható. Elég azonban, ha kicsit megnyomjuk, már pattan is ki. A központi zár reteszeli ezt is
Belülről nem nyitható. Elég azonban, ha kicsit megnyomjuk, már pattan is ki. A központi zár reteszeli ezt is
Fotó megosztása:
Klasszikus négyajtós felépítés. Látszik, hogy annak is szánták, hiszen a hátsó rész harmonikus folytatása az elejének. Jól felszerelt, jól is megy. Mindössze pár apróságon kellene javítani, hogy még vonzóbb legyen.
Klasszikus négyajtós felépítés. Látszik, hogy annak is szánták
.
Jó hír lehet a forgalmazónak, hogy egy hét alatt már csak egy ember dévúzta le a nálam lévő Cruze-t. Pedig a négyajtós Lacetti utódja már Chevrolet családnévvel látta meg a napvilágot, így csak nyomokban tartalmaz Daewoo-t.
Talán a legjobb eszköz arra, hogy elfeledtesse gyökereit, bár a sztereotípiák kiölése nem a legkönnyebb feladat. Ezt a Hyundai i30 tesztje kapcsán is láttuk a kommentháborúból.
Számít a méret
A tekintélye mindenesetre megvan hozzá, hiszen méretben versenytársai fölött áll a Cruze. Ha az ember az orra felől közelít az autóhoz, még nagyobbnak tűnik.
Ez az autó legmarkánsabb része is, ám itt mintha elfogyott volna minden ötlet és az A-oszloptól hátrafelé már csak átlagos részletekbe botlunk: kupészerű tetővonal, magasan hordott far, magasra húzott övvonal.
Elől nagyon kényelmes. Végre egy új autó, aminek a középkonzolja nem nyomja a jobb térdemet
Elöl nagyon kényelmes. Végre egy új autó, aminek a középkonzolja nem nyomja a jobb térdemet
Utóbbi tulajdonsága miatt oldalról annyi lemezt látunk, hogy a 17 colos kerekek aprónak tűnnek. A nagy külső méretek miatt belül sem szűkölködünk. Elöl fejedelmi a helykínálat, s igazán szokatlan, hogy nem kellett teljesen hátratolnom a vezetőülést a kényelmes elhelyezkedéshez. Sőt, a lábamat sem nyomta a középkonzol, ami egyenesen mosolyt csalt az arcomra.
Az anyósülésen helyet foglaló utasunknak sincs oka panaszra, a hátul ülők azonban a tető íve miatt szűkebb fejtérrel gazdálkodhatnak. Külön öröm volt, hogy nem éreztem térdeiket a hátamban, hiszen még mögém is csont nélkül befért egy 175 cm magas rokon.
Utasaink mögé még bepakolhatunk 450 liternyi csomagot, ám a csomagtér nyílása szűk, a fedél zsanérjai pedig igencsak belógnak a hasznos térbe.
Meglepő, hogy a lecsukást semmi sem segíti, míg a nyitás gombnyomásra történik. A raktér bővítése a támlák döntésével egyszerűen megoldható, s a fejtámlák kivételével sem kell vacakolnunk.
A képre kattintva tekinthetőek meg a gyári fotók
Biztonság
A Cruze nemcsak szép, de szépen is törik. Ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP töréstesztjein. A felnőtt utasok biztonságára 96%-ot, míg a gyermek utasokéra 84%-ot kapott. Javítanivalója a gyalogosvédelmen van, hiszen ott mindössze 34%-os eredményt ért el.
A részletekért kattintson ide!
Kényeztetés
Ha letakarnánk a
Mintha hármasikrek lennének az Astrával és az Insigniával
Mintha hármasikrek lennének az Astrával és az Insigniával
kormány közepén a Chevrolet emblémát, könnyen hihetnénk, hogy egy Astra vagy Insignia utasterébe tévedtünk. Mintha ikrek lennének. Az anyaghasználat természetesen rosszabb, mint a konszerntársaké, de jól kompenzálja ezt a műszerfalon végigfutó textilbetét, ami ügyesen fordul rá az ajtókra.
Van a vezető körül minden, ami elképzelhető: ezüst betétek, csipetnyi fekete lakk, leheletnyi króm. Mégsem bazári a kinézet.
Kellemetlen azonban, hogy a műszerfal éppen ott tükröződik az oldalablakokon, ahol a tükrökbe tekintenénk. Zavaró az is, hogy az oldalsó légbeömlők krómozott karikái napsütésben vakítanak.
Adatlap
Chevrolet Cruze 2.0 D LT Aut.
Motor |
1991 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
150 LE |
Nyomaték |
320 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10 sec |
Végsebesség |
210 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,6 l / 100 km |
Tesztautónk a legmagasabb felszereltséget kapta, ami a fontos biztonsági extrák mellett tartalmazta a kényelmieket is. A bőrbevonatú, kellemes fogású kormányt csak a legvégső esetben kellett elengednem, hiszen a tempomat és a hifi a küllőiről, míg a fedélzeti számítógép az indexkarról kezelhető.
A klíma nagy piros pontot kap, mert a perzselő nyári melegben felmelegedett utasteret hatásosan hűtötte le, s tartotta hűvösen. AUTO állásban csak a hőmérséklet beállítására volt gondom; a kiválasztott értéket a feláras navigáció kijelzője jeleníti meg pár pillanatra, hogy aztán visszatérjen az éppen futó alkalmazás képe. A kijelző hátránya, hogy a ráeső napfény szinte teljesen olvashatatlanná teszi.
Tárolóhelyekkel jól el van látva a Cruze, még a hátsó ajtókban is található térképzseb, az elsőkbe pedig palacktartó is került. A kesztyűtartó átlagos nagyságú, de sajnos nem hűtött. A könyöklő éppen magába fogad egy megtömött irattárcát, de itt helyezték el az audio és az USB bemenetet is. Apróságokat dughatunk el a műszerfal tetején és a kormánytól balra található kis rekeszekbe is.
Kattintsanak a túloldalra! Most jön a dízelmotor, az automata váltó és a fogyasztás
Haladás
Autónkban az erősebbik,
Nem érezni, hogy 150 lóerős, de kevésbé zajos, mint amennyire vártam
Nem érezni, hogy 150 lóerős, de kevésbé zajos, mint amennyire vártam
150 lóerős dízelmotor dolgozott. Papíron elég erősnek tűnik, de menet közben nem érezni a gyár által megadott teljesítményt.
A fogyasztása engem kicsit meglepett, hiszen a tesztátlag 8,5 liter lett. Ezer kilométerből hatszázat autópályán, kétszázötvenet Budapesten, a fennmaradó százötvenet országúton tettem meg. Az országúti és sztrádás fogyasztás 6,5 liter körül alakult, a magas átlagot a budapesti dugózás okozta.
No meg a 400 000 forintért mért automata váltó. Én mégsem sajnálom az emiatt elfogyasztott gázolaj egy cseppjét sem, mert a Cruze-ba épített szerkezet működése stresszmentes vezetést tett lehetővé. Nem kapcsolt gyorsan, de a váltások még erős gyorsításkor is simák voltak.
Induláskor és előzéskor
Kézzel is kapcsolható, de jobban járunk, ha hagyjuk dolgozni az automatát
Kézzel is kapcsolható, de jobban járunk, ha hagyjuk dolgozni az automatát
azért észnél kell lenni, mert úgy csinál, mint egy evésben megzavart portás. Megnézi, ki zörget az éjszaka közepén, kanyarít még egy szelet szalonnát és kenyeret, jóízűen elfogyasztja, s miután a száját és a bicskáját is megtörölte, csak azután fárad ki, hogy beengedje az ajtónál várakozót. De ekkor már olyan nyájas, hogy nem lehet rá haragudni lassúságáért.
Halkan, hatodikban
Sőt, munkájának áldásos hatása érezhető autópálya-tempónál is, hiszen ilyenkor a hosszú hatodik fokozatban mindössze 1700-as fordulaton dolgozik a motor, így a zajszintje igen alacsony.
A motor és váltó kettőse nem csábít sportos közlekedésre, de a futómű is inkább a komfortos haladást támogatja. Hiába a nagy kerekek, nem foglalkozik az úthibákkal, egyedül a keresztbordákkal nincs kibékülve, ezeken áthaladva jól hallható hangokat ad ki.
Szép nagy kerekeken gurul, ennek ellenére inkább komfortos, mint sportos
Kik a versenytársai?
Tengelytávolságban és hosszban nincs ellenfele a kategóriában, mivel egy fél modellciklussal a többiek előtt jár. Nemsokára azonban érkeznek a méretesebb négyajtósok, az új Astra és a Focus.
Biztosnak látszik, hogy az Astra ára nem lesz alacsonyabb, hiszen egy ötajtós Enjoy felszereltségű verzió, 160 lóerős dízelmotorral és automata váltóval szerelve listaáron 6 670 000 forintba kerül.
Az utolsó esztendejét töltő Ford Focus 2.0 TDCi Titanium felszereltséggel, 136 lóerővel, kiegészítve az automatikus váltóval, 6 931 000 forintot kóstál.
A duplakuplungos automatával szerelt Volkswagen Jetta Comfortline 2.0 CR TDI DSG 140 lóerős, s 7 547 000 forintot kell leszurkolni érte a pénztárnál.
Méretben talán a Renault Fluence lehetne az igazi ellenfél, de annak legerősebb dízelmotorja mindössze 105 lóerős, így más kategóriában játszik.
Apróságok
A forma megállja a helyét a mai mezőnyben
Magas, 8,5 literes tesztfogyasztást mértünk
Őszintén szólva, meglepett a Cruze. Nem, nem vártam tőle keveset, mégis pozitív csalódás ért. Most kampányáron, LT felszereltséggel – kiegészítve az automata váltóval, navigációval és a metálfénnyel 5 883 000 forintba kerül. Megfontolandó választás, bár nem tökéletes.
Szükség lenne egy 12 voltos aljzatra a csomagtartóban is, jól jönnének az elektromosan behajtható tükrök. Érthetetlen az is, miért csak a bőrüléssel együtt lehet ülésfűtést rendelni, ami már bőven túl van a fájdalomküszöbön. Még nagyobb pech, hogy nincs kombiváltozat a Cruze-ból, sőt, állítólag későbbre sem várható, pedig a Lacettiből sem véletlenül fut olyan sok kombi.