Klasszikus négyajtós felépítés. Látszik, hogy annak is szánták, hiszen a hátsó rész harmonikus folytatása az elejének. Jól felszerelt, jól is megy. Mindössze pár apróságon kellene javítani, hogy még vonzóbb legyen.
Klasszikus négyajtós felépítés. Látszik, hogy annak is szánták, hiszen a hátsó rész harmonikus folytatása az elejének. Jól felszerelt, jól is megy. Mindössze pár apróságon kellene javítani, hogy még vonzóbb legyen.

Klasszikus négyajtós felépítés. Látszik, hogy annak is szánták, hiszen a hátsó rész harmonikus folytatása az elejének. Jól felszerelt, jól is megy. Mindössze pár apróságon kellene javítani, hogy még vonzóbb legyen.

Klasszikus négyajtós felépítés. Látszik, hogy annak is szánták.


Jó hír lehet a forgalmazónak, hogy egy hét alatt már csak egy ember dévúzta le a nálam lévő Cruze-t. Pedig a négyajtós Lacetti utódja már Chevrolet családnévvel látta meg a napvilágot, így csak nyomokban tartalmaz Daewoo-t.

Talán a legjobb eszköz arra, hogy elfeledtesse gyökereit, bár a sztereotípiák kiölése nem a legkönnyebb feladat. Ezt a Hyundai i30 tesztje kapcsán is láttuk a kommentháborúból.

Számít a méret

A tekintélye mindenesetre megvan hozzá, hiszen méretben versenytársai fölött áll a Cruze. Ha az ember az orra felől közelít az autóhoz, még nagyobbnak tűnik.

Ez az autó legmarkánsabb része is, ám itt mintha elfogyott volna minden ötlet és az A-oszloptól hátrafelé már csak átlagos részletekbe botlunk: kupészerű tetővonal, magasan hordott far, magasra húzott övvonal.

Elől nagyon kényelmes. Végre egy új autó, aminek a középkonzolja nem nyomja a jobb térdemet

Elől nagyon kényelmes. Végre egy új autó, aminek a középkonzolja nem nyomja a jobb térdemet

Elöl nagyon kényelmes. Végre egy új autó, aminek a középkonzolja nem nyomja a jobb térdemet


Utóbbi tulajdonsága miatt oldalról annyi lemezt látunk, hogy a 17 colos kerekek aprónak tűnnek. A nagy külső méretek miatt belül sem szűkölködünk. Elöl fejedelmi a helykínálat, s igazán szokatlan, hogy nem kellett teljesen hátratolnom a vezetőülést a kényelmes elhelyezkedéshez. Sőt, a lábamat sem nyomta a középkonzol, ami egyenesen mosolyt csalt az arcomra.

Az anyósülésen helyet foglaló utasunknak sincs oka panaszra, a hátul ülők azonban a tető íve miatt szűkebb fejtérrel gazdálkodhatnak. Külön öröm volt, hogy nem éreztem térdeiket a hátamban, hiszen még mögém is csont nélkül befért egy 175 cm magas rokon.

Utasaink mögé még bepakolhatunk 450 liternyi csomagot, ám a csomagtér nyílása szűk, a fedél zsanérjai pedig igencsak belógnak a hasznos térbe.

Meglepő, hogy a lecsukást semmi sem segíti, míg a nyitás gombnyomásra történik. A raktér bővítése a támlák döntésével egyszerűen megoldható, s a fejtámlák kivételével sem kell vacakolnunk.

Teszt: Chevrolet Cruze 2.0 D LT Aut. 113
A képre kattintva tekinthetőek meg a gyári fotók

Biztonság

A Cruze nemcsak szép, de szépen is törik. Ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP töréstesztjein. A felnőtt utasok biztonságára 96%-ot, míg a gyermek utasokéra 84%-ot kapott. Javítanivalója a gyalogosvédelmen van, hiszen ott mindössze 34%-os eredményt ért el.
A részletekért kattintson ide!

 Kényeztetés

Ha letakarnánk a

Mintha hármasikrek lennének az Astrával és az Insigniával

Mintha hármasikrek lennének az Astrával és az Insigniával

Mintha hármasikrek lennének az Astrával és az Insigniával


kormány közepén a Chevrolet emblémát, könnyen hihetnénk, hogy egy Astra vagy Insignia utasterébe tévedtünk. Mintha ikrek lennének. Az anyaghasználat természetesen rosszabb, mint a konszerntársaké, de jól kompenzálja ezt a műszerfalon végigfutó textilbetét, ami ügyesen fordul rá az ajtókra.

Van a vezető körül minden, ami elképzelhető: ezüst betétek, csipetnyi fekete lakk, leheletnyi króm. Mégsem bazári a kinézet.

Kellemetlen azonban, hogy a műszerfal éppen ott tükröződik az oldalablakokon, ahol a tükrökbe tekintenénk. Zavaró az is, hogy az oldalsó légbeömlők krómozott karikái napsütésben vakítanak.

Adatlap

Chevrolet Cruze 2.0 D LT Aut.

Klasszikus négyajtós felépítés. Látszik, hogy annak is szánták, hiszen a hátsó rész harmonikus folytatása az elejének. Jól felszerelt, jól is megy. Mindössze pár apróságon kellene javítani, hogy még vonzóbb legyen.
Motor 1991 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,6 l / 100 km

Tesztautónk a legmagasabb felszereltséget kapta, ami a fontos biztonsági extrák mellett tartalmazta a kényelmieket is. A bőrbevonatú, kellemes fogású kormányt csak a legvégső esetben kellett elengednem, hiszen a tempomat és a hifi a küllőiről, míg a fedélzeti számítógép az indexkarról kezelhető.

A klíma nagy piros pontot kap, mert a perzselő nyári melegben felmelegedett utasteret hatásosan hűtötte le, s tartotta hűvösen. AUTO állásban csak a hőmérséklet beállítására volt gondom; a kiválasztott értéket a feláras navigáció kijelzője jeleníti meg pár pillanatra, hogy aztán visszatérjen az éppen futó alkalmazás képe. A kijelző hátránya, hogy a ráeső napfény szinte teljesen olvashatatlanná teszi.

Tárolóhelyekkel jól el van látva a Cruze, még a hátsó ajtókban is található térképzseb, az elsőkbe pedig palacktartó is került. A kesztyűtartó átlagos nagyságú, de sajnos nem hűtött. A könyöklő éppen magába fogad egy megtömött irattárcát, de itt helyezték el az audio és az USB bemenetet is. Apróságokat dughatunk el a műszerfal tetején és a kormánytól balra található kis rekeszekbe is.

Kattintsanak a túloldalra! Most jön a dízelmotor, az automata váltó és a fogyasztás


Haladás

Autónkban az erősebbik,

Nem érezni, hogy 150 lóerős, de kevésbé zajos, mint amennyire vártam

Nem érezni, hogy 150 lóerős, de kevésbé zajos, mint amennyire vártam

Nem érezni, hogy 150 lóerős, de kevésbé zajos, mint amennyire vártam


150 lóerős dízelmotor dolgozott. Papíron elég erősnek tűnik, de menet közben nem érezni a gyár által megadott teljesítményt.

A fogyasztása engem kicsit meglepett, hiszen a tesztátlag 8,5 liter lett. Ezer kilométerből hatszázat autópályán, kétszázötvenet Budapesten, a fennmaradó százötvenet országúton tettem meg. Az országúti és sztrádás fogyasztás 6,5 liter körül alakult, a magas átlagot a budapesti dugózás okozta.

No meg a 400 000 forintért mért automata váltó. Én mégsem sajnálom az emiatt elfogyasztott gázolaj egy cseppjét sem, mert a Cruze-ba épített szerkezet működése stresszmentes vezetést tett lehetővé. Nem kapcsolt gyorsan, de a váltások még erős gyorsításkor is simák voltak.

Induláskor és előzéskor

Kézzel is kapcsolható, de jobban járunk, ha hagyjuk dolgozni az automatát

Kézzel is kapcsolható, de jobban járunk, ha hagyjuk dolgozni az automatát

Kézzel is kapcsolható, de jobban járunk, ha hagyjuk dolgozni az automatát


azért észnél kell lenni, mert úgy csinál, mint egy evésben megzavart portás. Megnézi, ki zörget az éjszaka közepén, kanyarít még egy szelet szalonnát és kenyeret, jóízűen elfogyasztja, s miután a száját és a bicskáját is megtörölte, csak azután fárad ki, hogy beengedje az ajtónál várakozót. De ekkor már olyan nyájas, hogy nem lehet rá haragudni lassúságáért.

Halkan, hatodikban

Sőt, munkájának áldásos hatása érezhető autópálya-tempónál is, hiszen ilyenkor a hosszú hatodik fokozatban mindössze 1700-as fordulaton dolgozik a motor, így a zajszintje igen alacsony.

A motor és váltó kettőse nem csábít sportos közlekedésre, de a futómű is inkább a komfortos haladást támogatja. Hiába a nagy kerekek, nem foglalkozik az úthibákkal, egyedül a keresztbordákkal nincs kibékülve, ezeken áthaladva jól hallható hangokat ad ki.

Szép nagy kerekeken gurul, ennek ellenére inkább komfortos,  mint sportos

Szép nagy kerekeken gurul, ennek ellenére inkább komfortos, mint sportos

Kik a versenytársai?

Tengelytávolságban és hosszban nincs ellenfele a kategóriában, mivel egy fél modellciklussal a többiek előtt jár. Nemsokára azonban érkeznek a méretesebb négyajtósok, az új Astra és a Focus. 

Biztosnak látszik, hogy az Astra ára nem lesz alacsonyabb, hiszen egy ötajtós Enjoy felszereltségű verzió, 160 lóerős dízelmotorral és automata váltóval szerelve listaáron 6 670 000 forintba kerül.

Az utolsó esztendejét töltő Ford Focus 2.0 TDCi Titanium felszereltséggel, 136 lóerővel, kiegészítve az automatikus váltóval, 6 931 000 forintot kóstál.

A duplakuplungos automatával szerelt Volkswagen Jetta Comfortline 2.0 CR TDI DSG 140 lóerős, s  7 547 000 forintot kell leszurkolni érte a pénztárnál.

Méretben talán a Renault Fluence lehetne az igazi ellenfél, de annak legerősebb dízelmotorja mindössze 105 lóerős, így más kategóriában játszik.

 Apróságok

A forma megállja a helyét a mai mezőnyben

A forma megállja a helyét a mai mezőnyben

Magas, 8,5 literes tesztfogyasztást mértünk


Őszintén szólva, meglepett a Cruze. Nem, nem vártam tőle keveset, mégis pozitív csalódás ért. Most kampányáron, LT felszereltséggel – kiegészítve az automata váltóval, navigációval és a metálfénnyel 5 883 000 forintba kerül. Megfontolandó választás, bár nem tökéletes.
 
Szükség lenne egy 12 voltos aljzatra a csomagtartóban is, jól jönnének az elektromosan behajtható tükrök. Érthetetlen az is, miért csak a bőrüléssel együtt lehet ülésfűtést rendelni, ami már bőven túl van a fájdalomküszöbön. Még nagyobb pech, hogy nincs kombiváltozat a Cruze-ból, sőt, állítólag későbbre sem várható, pedig a Lacettiből sem véletlenül fut olyan sok kombi.