Hét évvel eredeti bemutatása után a BMW leleplezte a X3 második generációját, az X5, X6 és X1 mellett a negyedik szabadidő-autót. Ahogy azt a BMW korábban már elárulta, az új modell nem tér el drasztikusan elődjétől, hiszen azt szerették volna, hogy a vevők azonnal azonosítani tudják, ez egy X3.
Persze ettől még részleteiben teljesen más jegyeket mutat az autó. A konvex és konkáv felületeket áramló vonalak alakítják ki a karosszérián. Bár a sziluettje hasonlít az X1-hez, de összekeverni csak kevesen fogják. A lámpák, a hűtőmaszk sokkal visszafogottabb az X3-ason. A terepjárós jelleget fényezetlen sárvédőívek és lökhárítóbetétek erősítik. Összességében sikerült összhangot találni az elegancia és az agilitás között.
Elődjéhez képest közel 8 centimétert bővült hosszúságban, most 4648 mm, ami nagyjából 20 centivel több, mint az X1 hasonló mérete. A tengelytávolság 1,5 centit bővülve 2,81 méterre nőtt. Magassága 14 millimétert csökkent. Az új X3 üresen 1715 kilót nyom. A csomagtartó jelentősen bővült, 480 helyett már 550 literes alaphelyzetben, az ülések 40:20:40 arányú ledöntésével pedig 1600 literre bővülhet.
Az utastér nem tartogat igazi meglepetést. A BMW-től megszokott formák köszönnek vissza. A műszerfal vízszintes vonalai az utastér szélességét igyekeznek hangsúlyozni, a középkonzol pedig kissé a vezető felé fordul, hogy a márka vezetőorientált beállítottságát jelezze. A műszerfalat egy 8,8 colos képernyő uralja, míg a műszeregység a megszokott módon két nagyobb és két kisebb körön alapul.
Kétféle motorral kezdődik az X3 gyártása. Az egyik 2,0 literes dízel 184 lóerővel, illetve 380 Nm nyomatékkal. Ezzel a motorral a kocsi 8,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 210 km/óra. A xDrive20d modell átlagfogyasztása 5,6 liter.
Ennél komolyabb étvággyal bír az X3 benzines változata. Az X3 xDrive35i-be ugyanis 3,0 literes, benzines turbómotor kerül. A 306 lóerős blokkal 5,7 másodperc alatt sprintel százig a BMW, csúcssebessége 245 km/óra. Átlagfogyasztása 8,8 liter.
A dízel hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, de felárért megkapja a benzineshez szériában járó új, nyolcsebességes automatát. Ennek érdekessége, hogy egy automata váltó is társítható Stop&Start motorleállító rendszerrel. Szériában jár ugyanakkor minden modellhez a fékenergia-visszatápláló rendszer is.
Természetesen az X3-ba négykerék-hajtás kerül, elektronikus vezérlés osztja a nyomatékot az első és hátsó tengely között. Ehhez olyan elektronikus segédlet tartozik, amely kanyarban fékezi a hátsó kerekeket, hogy még semlegesebben forduljon a jármű.
Első X-modellként elérhető az autóhoz dinamikus lengéscsillapítás-vezérlés is, amely az útviszonyokhoz igazítja a felfüggesztés reakcióit, de rendelkezik három alapvető beállítással. Újdonság az X3-asban a változó áttételű sport kormányzás, a pluszpénzért szállított technika jelentősen csökkenti a szükséges kormánymozdulatokat.
Természetesen sokféle extrával felruházható az X3, így panoráma üvegtető, professzionális audio- és navigációs rendszer, elektromos csomagtérajtó-működtetés, head-up display, távolságtartó tempomat, tolatókamera is van.
Az új X3 gyártása Európából az Egyesült Államokba kerül át, Spartanburgban az X5 és X6 modellekkel egy helyen készül majd. Az autó piaci bevezetése novemberben indul Európában. Ellenfelei az Audi Q5 és a Mercedes-Benz GLK.
Mozgásban a BMW X3: