1984-ben kezdte a szolgálatot
1984-ben kezdte a szolgálatot

1984-ben kezdte a szolgálatot

1984-ben kezdte a szolgálatot


Az XJ12-es alapjaira épülő hosszú-tengelytávú modell 1984-ben kopogtatott be a királyi udvarba, szolgálatra. Nem nullmérföldesen, hanem ekkor már túl volt egy rövidebb próbán, hogy időközben – mert ugye mégiscsak brit autóról van szó – kiderüljenek rejtett szeszélyei. Hiszen komoly feladat várt rá, nem más, mint II. Erzsébet saját használatú autójaként. Jobbkormánya mögött a királynő, mellette, vagy éppen a hátsó ülésen pedig hercegek, hercegnők, vagy éppen egyéb, komoly befolyással rendelkező emberek ültek.

Egy igazán jó női sofőr a volán mögött

Egy igazán jó női sofőr a volán mögött

Egy igazán jó női sofőr a volán mögött


Igen, a királynő sokszor maga vezette ezt az autót. II. Erzsébet nem esett kétségbe, ha vezetésről volt szó, a világháború ideje alatt mentőautók kormányát tekergette, de arisztokrata származása ellenére akkor sem esett kétségbe, ha kereket kellett cserélnie. Ezt kevés uralkodó mondhatja el magáról.

A királyi Daimlert rengeteg különleges extrával egészítették ki, így többek között spéci kommunikációs egység, kék villogó, valamint extra kutyafotel is található a kocsi hátuljában, hogy a királyi eb is kellő kényelemben utazhasson.

Természetesen a remek állapotú autó nem egy murvával felszórt kereskedés udvarán, visszatekert órával várja a leendő tulajdonosát, hanem egy amerikai aukciós próbálja minél jobb áron eladni.