A két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon Robert Kubica ugyan a 6. rajtkockába kvalifikált, de a Renault tempója nem volt az igazi, a futam pedig katasztrofálisan sikerült, hiszen a lengyel műszaki hiba miatt kiesett.
Bár a soron következő hockenheimi pálya jellege elvileg jobban fekszik az R30-asnak, mint Silverstone, Kubica szerint nehéz hétvégéjük lesz, ugyanis a tágabban vett élmezőnyből már csak a Renault nem alkalmazza sem az F-csatornát, sem a Red Bull-féle kipufogóval támogatott diffúzort.
„Ahogy mindig, most is megpróbálom kihozni majd a maximumot az autóból. A legtöbb ellenfelünknek azonban már van F-csatornája és új diffúzora, szóval szerintem kemény hétvége lehet, gyorsabbnak kellene lennünk, mint legutóbb. Persze ha kemény hétvége alatt azt értjük, mint ami Silverstone-ban volt, ahol lehettem volna 4-5., akkor örömmel elfogadom!”
A lengyel tart tőle, hogy az F-csatorna hiánya miatt olyan beállítási kompromisszumot kell kötniük, amellyel vagy az egyenesekben vagy a kanyarokban hátrányban lesz az autó.
„Hockenheim egy hagyományosabb pálya, hagyományosabb kanyar-összeállítással. Van két nagyon gyors kanyar, az első és a 12-es, a többi viszont közepes vagy lassú. Van egy nagyon hosszú egyenes is, ahol fontos, hogy az autó csúcssebessége jó legyen. A többi autón ott az F-csatorna, ami megnehezíti a dolgunkat, mert a jó végsebesség érdekében lehet, hogy csökkentenünk kell majd a leszorítóerőt, aminek a levét a kanyarokban ihatjuk meg. Pénteken meg kell keresnünk a legjobb kompromisszumot.”