Két év múlva négyajtós kupéval bővítheti kínálatát a BMW. Az idei Pekingi Autókiállításon bemutatott tanulmány szériaváltozatáról van szó, amely várhatóan 2012-ben jelenik meg a szalonokban.
Gran Coupé a 6-osból
Valószínűleg Gran Coupé lesz az újdonság neve, amely a BMW nagyobb modelljeinek alkatrészeiből épül fel. (A BMW kínálatán belül az 1-es és a 3-as illetve az 5-6-7 sorozat épül közös padlólemezre.)
Nem kizárt a hibrid
A Hetesből már most is kapható hibridváltozat (épp a minap teszteltük a Citadellától Esztergomig, irtózatos pénzeket beletankolva), az Ötösből pedig 2011-ben jelenik meg az elektromos és a benzines motort kombináló modell. Ebből kiindulva a Gran Coupéból is jó eséllyel születhet hibrid.
Az Automobilwoche című szaklap értesülései alapján a felső kategóriás sportlimuzinnal a BMW azokat az ügyfeleket kívánja a márkánál tartani, akik 7-essel járnak, de nincs szükségük a zászlóshajó térkínálatára.
Mi is jövünk, ne vegyetek A7-est vagy Panamerát
Ők maguk vezetnek, nem sofőrös limuzinként használják az autót, és könnyen elcsábulnak egy Porsche Panamera vagy Audi A7 láttán, amelyek mind jóval korábban debütálnak a BMW autójánál.
Mivel a szépséggel szemben a tágasság másodlagos szempont, a kupé hátsó tetőíve 10 centivel alacsonyabban húzódik, mint az új 5-ös BMW-é. A Gran Coupé kifejlesztése nem jelenti a Hatos kupé és kabrió eltűnését: a 2003 őszén, a Frankfuti Autókiállításon bemutatott gran turismo utóda nemsokára megjelenik.
Audi A7: majd’ két év előny
A BMW-s alternatíva bemutatása előtt az Audinak lesz másfél éve beágyazni a piacon saját autóját a felső kategóriás kupék között. A következő A6-ra épülő, annál szűkebb, de stílusosabb autót még idén ősszel bevezeti az Audi a nyugat-európai piacra, információink szerint a hazai értékesítés novemberben indul.
Az Audi luxuskupéja is négy oldalajtós lesz. Az A7 motorkínálatában induláskor a háromliteres, V6-os TDI-re és a szintén háromezres, kompresszoros TFSI benzinesre számíthatunk, később minden bizonnyal V8-as motorok is megjelennek.
CLS: jön a második széria
Mindkét konkurens a CLS sikerére reagál, amelyből a Mercedes-Benz már a második generációt mutatja be hamarosan.
Az autó szélesebb és alacsonyabb lesz az alapjait adó E-osztálynál és várhatóan a négyajtós kupé mellett kombi karosszériával is megjelenik.
A CLS 500 5,5 literes V8-asát egy 4,7 literre csökkentett hengerűrtartalmú nyolchengeres váltja fel, amely a turbófeltöltés révén 388 helyett 435 lóerős lesz.
Még erősebbnek ígérkezik az AMG csúcsmodell, amely 5,5 literes, V8-as turbómotorjával 555 lóerőt tudhat.
A kupék között dúló harcban a Mercedes is nyit egy új frontot: a BMW 3-as Coupé és az Audi A5 ellenfeleként a közeljövőben bemutat egy kupét a C-osztályból.