Utólag ráfizetés lehet, ha spórolunk a légkondin. Hiánya nemcsak a kényelmen ront sokat, de közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes lehet
Megnehezíti az újraeladást, ha nincs légkondi az autóban

Megnehezíti az újraeladást, ha nincs légkondi az autóban

Megnehezíti az újraeladást, ha nincs légkondi az autóban


Egyre fontosabb a klímaberendezés megléte az autókban. A cégek többsége nem luxusként, hanem magától értetődő felszerelésként tekint a légkondicionálóra – mutat rá a KBC Autolease, a K&H bank flottakezelő cége.

Nem luxus a légkondicionáló

Hosszabb távon visszaüt, ha egy cég spórol a klímaberendezésen: a megtakarítás a használt autó értékesítésekor jelentős részben elenyészik, mert már most is nehéz vevőt találni a légkondi nélküli autókra.

A felhevült utastér is veszélyes, nemcsak az alkoholfogyasztás

A felhevült utastér is veszélyes, nemcsak az alkoholfogyasztás

A felhevült utastér is veszélyes, nemcsak az alkoholfogyasztás


Az automata vagy manuális légkondicionáló nélküli flottaautók alacsonyabb maradványértékkel futnak ki a lízingkonstrukció végén, nyomott áron adhatóak csak el.

Bár nem tipikus vállalati autó, érdemes megnézni, például Skoda Fabiából mennyi keveset futott, fiatal autó vár vevőre légkondi híján.

A hőség az ittassághoz mérhető

Flottaautókban és magánvásárlók autójában egyformán fontos a légkondicionáló, két ok miatt: az egyik a kényelem, a másik a biztonság. Nemrég a Goodyear adott hírt egy kutatásról, amely szerint a felhevült utastér olyan mértékben növeli a baleseti kockázatot, mint 0,5 ezrelékes véralkoholszint.