Reggel kilencre mentünk ki a ringre. Az egyik betétfutamnak volt első versenye (Formula BMW), semmi extra nem volt, de a célegyenes végéről a Gold tribün felé sétáltam vissza a bokszutcába.
A tribün mögött van minden, amit egy külföldi Forma-1-es rajongó csak szeretne. Csapatonként szétbontva hatalmas üzletek várják a költekezni vágyókat. 15 000 Ft-ért van sapka-poló együtt. Igaz, schumis. A bukósisakreplikától a gyerekrugdalózóig mindent megvehetsz a kedvenc versenyződ hivatalos színeiben, minden csak pénzkérdés.Voltam a helyi kifőzdében is, szépen sültek a finomságok. Persze egy percen belül ott volt a tulaj és kérdezte kinek fotózok és miért. Azonnal elkezdte mondani, hogy itt a legtöbb a helypénz, az ő haszna az olyan kicsi, mint az objektívjeimen a piszok. Sajnáltam. Tudom, ez nehéz szakma – alig tudnak nullára kijönni a vasárnap estére.
A bokszutcában összefutottam Carlos Sainzcal. Nagyon tisztelem őt. Kétszeres ralivilágbajnok (van dedikált ralis modellem is tőle, bi-bi-bi), a fia pedig a Formula BMW-vel versenyez..
Aztán kiderült, Baumgartner Zsoltit még most is megismerik.
A tisztaságmánia mindent elborít. Ha valaki felfedez legalább egy légypiszkot a kamion oldalán, az szóljon. A pasi fél óra alatt az egész autót áttörölte. Szerintem így is tökéletesen tiszta volt. Edzés után minden kereket teljesen tisztára mosnak, azokat is amiket utána leszerelnek a felnikről. Lehet, hogy ez már túlzás?
Délelőtti edzés egy óráját a Williams garázsában töltöttem. Fantasztikus volt, pedig nem ez volt az első ilyen lehetőségem – annak idején, amikor Baumgartner Zsolt mehetett a Forma-1-ben, volt már ilyenben részem. Reggelre azt is megírom, milyen volt ez az egy óra.
Azért fotóztam kerékbiztosítót is.
Ebédre meghívtak minket a Porsche Szuperkupás Walter Csabához. Szegényt pont edzés után látogattuk meg, ömlött róla az izzadság, de bírta az újságírók kérdéseit.
Az időmérő alatt már sajnos nem lehettünk a boksz utcában, így kimentem a felső sikánhoz, ott mindig levegőben van a kocsik kereke. Most is így volt :)
Kezdtem fáradni. Kint állni a napon, emelgetni a nehéz objektíveket, ez komoly munka! Hmmm… Remélem átérzitek! Sebaj, az olvasókért mindent!
Levezetésként várt még egy GP2-es verseny. Kétszer visszalőtték a rajtot, harmadikra pedig kicsit összegabalyodtak az első kanyar után. Sajna nem láttam az esetet, :( csak a mentőket láttam lemenni. Ilyen a fotósszerencse.
Este visszamentünk a Williams kamionjába, mert az AutóMagazin szakújságírója interjút készített a csapat tulajdonosával. Kedves ember, fantasztikus dolgokat mesélt, többször figyelmeztettek minket, hogy halkan beszél, de hogy ennyire? Kíváncsi leszek, mit vett fel a diktafon. :)