Az ellenfelek már a múlt hétvégén Hockenheimben felfigyeltek arra, hogy a Red Bull és a Ferrari első szárnyai a szokásosnál jóval nagyobb mértékben görbülnek az aszfalt felé versenytempónál, de a stewardok akkor nem találtak szabálytalanságot a légterelőknél.
Ugyanez volt a helyzet a Magyar Nagydíjat megelőző műszaki ellenőrzéseken is, azonban a Red Bull bénító dominanciáját látva a riválisok újra felvetették, hogy a lehető leggyorsabban tisztázni kellene, szabályos-e, amit a Milton Keynes-i csapat művel.
„Még ma délután szeretnék tisztázást, ami akár már holnaptól érvénybe léphetne” – mondta a McLaren-főnök, Martin Whitmarsh szombaton.
„Az FIA-nak világos irányelveket kellene lefektetnie, mielőtt megint elköltünk egy csomó pénzt a szárnyak lemásolására” – figyelmeztetett a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn is.
A német Auto Motor und Sport szerint a panaszok után az FIA tegnap újra megvizsgálta a kifogásolt szárnyakat, amelyek megint átmentek a teszten, az 50 kg-mal terhelt szárnyvégek nem görbültek jobban az előírt 10 milliméternél. Mivel felvetődött, hogy a padlólemeznek is köze lehet a trükkhöz, a felügyelőszervezet szakemberei állítólag azt is alaposan átnézték, de ugyancsak nem találtak szabálytalanságot.
„A teszteken megfelelünk, csak ez számít” – summázott a Red Bull-os vezető, Christian Horner.
A riválisokat leginkább az zavarja a kérdésben, hogy míg versenykörülmények között szemmel láthatóan rendellenes dolgok történnek, a vizsgálatokon rendre átmegy a szárny, ennek megvalósításáról pedig egyelőre fogalmuk sincs. Tovább nehezíti a helyzetüket, hogy a Magyar Nagydíjat követően háromhetes nyári szünet következik az F1-ben, a gyárak bezárnak, a fejlesztésben hátrányba került csapatok így nem tudnak majd a másolással kísérletezni.