Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely Úr!
Elsőkerék-hajtású, kellően erős kocsival – pl. Scirocco – hogyan kell, illetve lehet-e helyben, füstölgő gumikkal megfordulni?
Láttam egy reklámfilmet, ahol ezt bemutatták.
Bocsi a jelentéktelen kérdésemért.
Tisztelettel!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk !
Az autóban lévő összes kezelőszerv együttes használatával. A sorrend, és az időbeliség sem mindegy.
Jöjjön el hozzánk a pályára, és megnézzük mit lehet kihozni a rendelkezésre álló technikából. A reklámfilmet nem kell hoznia.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
A reklámok ezek szerint mégis hatással vannak az emberekre, s az ott látottakat a való életben is ki kell próbálniuk. A fenti gumifüstöltetésnek sok gyakorlati haszna nincs, bár a technika alkalmazható szűk parkolóba be-, vagy kiálláskor; leginkább azonban télen, vagy nedves aszfalton.
Ezt szemlélteti az alábbi filmecske
Olvasónk kérdezi
Tisztelt András!
Jelenleg egy 1996-os Opel Astrát használunk, kis fogyasztása, csekély alkatrészárai miatt. Futásteljesítménye évi 15 000 kilométer, melynek mintegy 20%-át tesszük meg városban.
Ezt az autót le szeretnénk cserélni, s erre kétmillió forintot szánunk.
Jelöltjeink között szerepel a Skoda Superb, a Skoda Octavia, 1.9 PDTDI, vagy 1.6 literes benzinmotorral; az ugyancsak 1.6 literes benzinmotorral szerelt Ford Focus, valamint az 1.8 literes benzinmotoros Mondeo.
Melyiket javasolja?
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Ha mindenképp dízelt szeretne,
akkor a Mondeo helyett az Octaviát vagy a Superbet ajánlom (utóbbi nevét nem jó szuperb helyett szuper BÉÉÉ-nek ejteni).
A PD TDI motorok javítása használtan olcsóbb, mint a közös nyomócsöves rendszeré a Mondeóban és gyakorlatilag az összes francia, japán, olasz és nem VW konszernes márka autóiban, amelyekben a common rail, közös nyomócsöves befecskendezési rendszer az uralkodó.
Ennek előnye viszont a csendesebb üzem és a finomabb járás, tehát ha az autót tutira nem romlik el, akkor jobban jár vele, de ebben nem bíznék egy kétmillió körüli dízel Mondeóban.
Ha nem muszáj dízelt találni, akkor viszont a második szériás Mondeót javaslom a három autó közül, 1,5 millió körüli áron egy jó 1,8-as 125 lóerős vagy 145 lóerős kétliteres benzinessel, aztán autógázszettet bele és máris nem fáj a benzinár.
Amennyiben a Focus és az Octavia között kell választani, akkor inkább az Octavia, akár dízel, akár benzines, mert tágasabb és kicsit jobb autó.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Évi 15 000 kilométer nem az a kategória, ami indokolná egy szervizigényesebb dízel modell megvásárlását. Különösen, ha lehetőség van az András által javasolt gázszett beépítésére. Ezzel nemcsak olcsóbb, de lényegesen tisztább is az autó használata. Természetesen ne feledjük, hogy ez esetben messzire kerüljük a mélygarázsokat!
Olvasónk kérdezi
„kedves szerkesztoseg
egy vw golf 3 variantom van.ugy gondoltam h a vw vento lampakat es hutoracsot tennek neki .azt szabad es legalis ,vagy meglehet oldani (megbuntetnek erte vagy nm,kell fizetni a valtoztatasert a rendorsegen,szabajos az ugy) es ha lehet akkor persze vagi vento lampakat szereznek be es hutomaszkot is”
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A Vento lámpák és hűtőrács beszerelése megoldható. Nem kell külön engedélyezni, és nem is szoktak szólni érte.
Azonban a Golf 3 eleje nem egyezik meg a Vento elejével. Más a lámpák formája, így csak a teljes front cseréjével oldható meg a dolog.
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Nem újdonság, hogy a Volkswagen alsó-középkategóriás autóinak arca felcserélésre kerül. Így tuningolták a kettes Golfot a Jetta, a hármast a Vento, a négyest pedig a Bora fényszóróival.
Elképzelhető, hogy maga a gyár indukálta a folyamatot, hiszen a Golf II Rallye változata a futószalagon kapta meg a Jetta szögletes első lámpáit.
Haszontalan változtatás, de egyedibb lesz tőle az autó.
Olvasónk kérdezi
Jó napot!
Kicsit hosszú leszek de remélem érthető.
Szóval, nemrég lett meg a jogsim és az orvos ráírta az alkalmasságira a szemüveg viselését, amit nem akartam. Szemüveges vagyok/voltam, tök jól látok szemüveg nélkül, a szemüveg már csak cseszteti a szemem. És ugye rajta van a jogsimon a szemüveg, illetve kontaktlencse kódja. Vezetésnél nincs rajtam a szemcsi, de nálam van mindig.
Szóval ha megállít a rendőr ebből lehet probléma hogy nincs rajtam?
Ha igen milyen lehetőségek vannak ez ellen?
Előre is köszönöm.
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
Könyörögve kérem, hogy ne csak a jogszabály miatt vezessen szemüvegben/kontaktlencsében. Ez mindannyiunk érdeke, az Öné is.
Ha valami baj lesz, soha nem fogja magának megbocsátani.
Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd
Nem teljesen világos, hogy az olvasónak mi a problémája. Ha orvosilag indokolt a szemüveg, akkor hordania kell, hiszen javítja a látását. Ha pedig már nincs szüksége a segédeszközre, amit eldönthet egy vizsgálat, akkor járja be a hivatalos utat.
De semmiképpen ne akarjon okosabb lenni, mint egy szemész.
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!