Gyorsabban haladhatunk az M7-esen 1
Gyorsabban haladhatunk az M7-esen 115 További főváros közeli autópálya-szakaszokon vezetik be a tehergépjárművek előzési tilalmát. Az intézkedés célja, hogy a megnövekedett áruforgalom mellett gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a főváros megközelítése a személygépkocsin közlekedők számára.

Július végén az M7-es autópályán a Pusztazámor-Sóskút csomópont és a székesfehérvári csomópont között (7-es számú főút), a Nagykanizsa felé tartó jobb pályán mintegy 34 kilométerrel bővült a korlátozásban érintett szakaszok teljes hossza.

Emellett augusztus közepétől lép életbe a tilalom az M3-as autópályán a gödöllői (M31) csomópont és a hatvani (32. számú főút) csomópont közötti 29 kilométeren.

A „Tehergépkocsival előzni tilos” tábla hatálya alatt az úton a 3500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, lassú járművel előzni tilos. A tilalom nem vonatkozik például a kétkerekű motorkerékpár előzésére.

A szaktárca a korlátozást 2008 és 2009 tavaszán kísérleti jelleggel az M1, M3 és M7 több szakaszára már korábban bevezette. A jelenlegi bővítéssel a Budapest közeli autópálya-hálózat összesen 142 kilométerére terjed ki az előzési tilalom.

Az M1, M3 és M7 autópályák ezen szakaszain napi 50-70 ezer jármű halad át. A szaktárca közlése szerint a balesetsűrűség kiugróan magas a korlátozásban érintett szakaszokon. Az autópályákon a figyelmetlen vezetés után a második leggyakoribb baleseti ok a tavalyi évben is a követési távolság be nem tartása volt. A bevezetett intézkedéssel az ebből eredő ráfutásos balesetek kockázata jelentősen csökkenthető.

Forrás: MTI