A Forma-1-es csapatok megegyezésük szerint idén nem használják a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, de 2011-re visszatér a KERS. A Ferrari már bejelentette, hogy az összes versenyen használni kívánja a körönként akár 0,3-0,4 másodperc előnyt hozó pluszteljesítményt, de a McLaren, a Williams is hasonlóan gondolkodik.

Pluszteljesítmény néhány másodpercre
Pluszteljesítmény néhány másodpercre

Pluszteljesítmény néhány másodpercre

Pluszteljesítmény néhány másodpercre


Lehet azonban, hogy a kisebb csapatoknak sem kell lemondani a rendszerről. A korábbi megoldások fejlesztésére a csapatok állítólag 10-20 millió eurót (kb. 3-5 milliárd forint) költöttek, a Magnetti Marelli viszont most bejelentette, évi 1 millió dollárért (212 millió forint) hajlandó szállítani.

Ez nem egy rossz ajánlat, tekintve, hogy az olasz vállalat már komoly tapasztalattal rendelkezik, hiszen a Ferrarival már a korábbi KERS-en is dolgoztak együtt és a Renault-nak is ők szállítottak.

A hírek szerint a Ferrari-motort használó Sauber és Toro Rosso is a Magnetti Marelli rendszerét használja, de a Renault és annak motorját használó Red Bull is.  

Ez komoly munkát hozhat a Cosworth-nak is. A motorgyártó ugyanis szállít a Williamsnek, aki saját hibrid rendszert fejleszt, ugyanakkor, ha a kis csapatok, a Virgin és a HRT mondjuk a Magnetti Marelli rendszerét választják, azt is össze kell hangolni a motorral. A Lotus korábban úgy nyilatkozott, jövőre KERS nélkül indulnak.  

Elsősorban az autógyártók erőltetik a KERS használatát, miután a hibrid rendszerek az utcai autókban is megjelennek, így további reklámot jelenthet egy Forma-1-ből eredeztethető technológia használata. Már a Ferrari is dolgozik egy hibrid sportkocsin.