Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely Úr!
Ha jobbra kanyarodok, akkor a kanyarodás után miért kell visszaforgatni a kormányt középre?
Szakértőnk válasza
Tisztelt Kérdező !
Amennyiben ez egy
valódi kérdés az Ön számára, akkor javaslom, hogy mindenféle „szakértő” nyilvános megkérdezése nélkül, titokban egyszer próbálja ki egy autóban ülve, hogy nem tekeri vissza a kormányt jobbra kanyarodás után.
Remélem nem fog meglepődni.
Az eredményről kérem számoljon be, én még sosem gondoltam ilyen mélységig át a dolgot. Köszönöm hogy rávilágított egy ilyen, minden bizonnyal sokakat érintő, súlyos, megválaszolatlan kérdéskörre.
Balra kanyarodásnál tudjuk a választ, de most nem az volt a kérdés.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
És ő is itt autózhat köztünk nap, mint nap…
Talán az oktatóját kellett volna megkérdeznie, bár azt hiszem, ez a felvetés már akkor is csak tágra nyitott szemeket eredményezett volna.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Cím!
Azzal a kéréssel
fordulok Önhöz, hogy eljött az ideje, hogy kocsit vegyünk a feleségemmel, csak még nem tudom milyet kéne. Van pár minimális elvárás, a leendő autóval, de a márka és azon belül a pontos típus is egyelőre lóg a levegőben, hogy melyik lenne igazán jó?
Ami biztos, az autóval kapcsolatosan, azok a következők lennének:
(használt kocsikról lenne szó természetesen)
Ár: 1.5 millióig
Évjárat: 2000-től
Üzemanyag: benzin (mivel nincs zárt garázs, csak egy fából készült kocsibeálló lenne majd, így a dízel a nagyon hidegben besűrűsödhet)
Hengerűrtartalom:
1400 vagy 2000 köbcentiméter (az 1200 az túl kicsi, a kocsi még a fenntartható kategóriába tartozzon, ezért nem szeretnénk nagyobbat, ráadásul ezek közül is csak azok jönnének szóba, amiket nem érint a luxusadó, tehát 175 lóerőt nem érné el.)
Kivitel: egyterű, terepjáró vagy kombi (ha lesz majd két kisgyerek, akkor kényelmesen el tudjunk férni és ha megyünk nyaralni vagy csak a karácsonyfát szeretnénk szállítani, akkor azt meg tudjuk oldani, mert ezt egy lépcsőshátú kocsiban nem lehet megoldani)
Sebességváltó fajtája: Manuális
Futott km: 150.000 km-ig
Klíma legyen benne.
A keresgélés után az alábbiakra jutottam
Terepjáró:
Mazda Tribute.
Egyterű:
Opel Zafira.
Kombi:
Skoda Octavia,
Ford Mondeo,
Ford Focus,
Skoda Fábia.
Ez lenne a vásárlási sorrend is, amit jelenleg az autó kereséskor szem előtt tartok. Nem tudom, hogy jó-e ez a sorrend.
Mazda Tribute
előny: összkerék-hajtás, elől-hátul elektromos ablak, tempomat, könnyű beszállni
hátrány: ha jól tudom országúton 8 liter, városban 10 liter a fogyasztása, bár mivel a többi autó is elég nagy, így azok is 8 liter körül van a fogyasztásuk.
Opel Zafira
előny: hétszemélyes, ülések szintbe csukhatók anélkül, hogy azokat ki kellene venni, ez az egyetlen megfizethető szóba jöhető egyterű
hátrány: nem tudom, hogy mi lenne
Skoda Octavia
előny: megfizethetőbb a VW-nél
hátrány: Zafirához képest magas ár
Ford Mondeo
előny: legnagyobb csomagtérrel mindegyik közül
hátrány: Zafirához képest magas ár
Ford Focus
előny: megfizethetőbb ár a Mondeo-hoz képest
hátrány: nem tudom, hogy mi lenne
Skoda Fabia
előny: sok extra a többi autóhoz képest
hátrány: kicsi az utastér és a csomagtér is
Segítségüket előre is köszönöm a megfelelő autó kiválasztása ügyében!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
A luxusadót
eltörölte a Fidesz-kormány, ez nem lesz akadály.
Próbálok sorban válaszolni a felvetésekre. A kiválasztott típusokkal alapvetően egyetértek, kivéve a Tribute-ot. A 4×4-es Mazda Tribute fogyasztása inkább 9-13 liter és belül sokkal igénytelenebb egy Mondeónál, Octaviánál.
A családban több dízel is fut, az ég alatt parkolnak, de sosem vált ki a paraffin a gázolajból, inkább a magasabb szervizköltségek és a dízelek nagyobb futásteljesítménye miatt zárnám ki a gázolajos autókat.
Ha hosszú utakra kell az autó, nem elsősorban városi forgalomra, akkor a Focus és Mondeo közül inkább egy Mondeo, mert nem drágább, de tágasabb, komfortosabb, jobban felszerelt autó. Városban járni persze a Focus, ott nagyobb a fogyasztáskülönbség egy 1,6-os motor javára az 1,8-2,0 Mondeókkal szemben.
Ugyanez a helyzet
az Octavia-Fabia párossal is, de itt mindkettőből az 1,4-es, 75-80 lóerős motort ajánlom, mert az 1,6-os Octavia erősen zabál. Az Octaviából nem is kell kombi, az ötajtós csomagtere is bőven elég tágas, így nagyobb a választék.
A Zafira A jó választás, de a hétülésességét akkor lehet jól kihasználni, ha megszülettek a gyermekek és unokatestvérek-nagyszülők közös utazása a feladat.
Az említett autók közül én 1,4-es, első szériás Octaviát, 1,8-as Zafirát vagy 1,8-2,0 Mondeót vennék magamnak, lehetőleg autógázüzemre átalakítva, ami negyedmillió Ft körüli összeg és utána 180 Ft egy liter üzemanyag.
Józan választás egy Dacia Logan 1,4, 800 ezer forintól felfelé kapható és golyóálló autó.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Olvasónk nagyon felkészült az autóvásárlásra, éppen ezért azt hiszem, hogy az András által ajánlott „józan választás” fedőnevű autó hidegen fogja hagyni.
Pedig feladatát ellátja, csak éppen hazánkban presztízse nincsen. Ez pedig olyan hátrány, mintha a motorja hiányozna.
Olvasónk kérdezi
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni!
Egy első generációs Ford Focus kombi tulajdonosa vagyok. Egy négycsatornás erősítőt szeretnék venni, csak azt nem tudom, hogyan helyezzem el az autóban megfelelően, természetesen úgy, hogy az autó ne veszítsen képességeiből.
Tehát nem szeretném a hátsó ülés támlájára csavarozni, mert akkor a csomagtér bővítése akadályba ütközik.
Köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Jó lenne tudnunk,
hogy mekkora erősítőről beszélünk, hiszen az elhelyezésnél ez egy elég lényeges szempont. De amit így látatlanban tudunk ajánlani, az első ülések alá elhelyezhető. Nem a legideálisabb hely egy erősítőnek, de ha a hátsó ülések támlája nem megfelelő, akkor oda elhelyezhető.
Azonban vigyázni kell, hogy az erősítőnek legyen hűtése, tehát mindenképp tanácson távtartókat használni. Illetve valamilyen ráccsal védeni az erősítőt a hátsó üléseken ülők lábától.
Üdvözlettel:
Team FUSION Hungary
Ha az érdeklődő valóban az ülés alá szereli föl az erősítőt, akkor két legyet üthet egy csapásra, hiszen egyúttal ülésfűtést is kap. Ebből az élményből azonban nem szabad kihagyni az anyósülésen utazót sem, tehát oda is szerelni kell egyet.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Évekkel ezelőtt a nevemre vásároltam egy autót egy ismerősömnek részletre úgy, hogy természetesen ő fizeti a részleteket. Ez így is történt, de kötelező biztosítást nem kötött egy ideig és ez alatt az idő alatt balesetet szenvedett egy külföldi autóval.
A MABISZ fizetett a károsultnak, de igazából az ügynek meg nincs is vége a mai napig sem, mert nem egyértelműek a körülmények. Ennek ellenére a MABISZ rajtam akarja behajtani a milliós összeget, mivel az én nevemen volt az autó.
A kérdés az lenne, hogy van-e jogi útja, hogy az ismerősöm teljesen átvállalja a büntetés kifizetését, mivel ő miatta volt minden. Annak ellenére, hogy nekem adtak mar évekkel ezelőtt egy jogerős ítéletet.
Köszönöm!
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk!
A felelősség áthárításához Önnek kell bizonyítania, hogy megállapodtak, ő köt felelősségbiztosítást. Ha legalább egy üzembentartói szerződést írnak, most nem kellene aggódnia.
Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián ügyvéd
Létezik egy fogalom a közlekedésben, melynek neve bizalmi elv. Azt jelenti, hogy minden közlekedő számíthat rá, hogy a többi közlekedő is betartja a szabályokat. Én inkább figyelek és defenzíven vezetek.
Az élet más területein is érdemes megfontoltnak lenni.
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!