Hamarosan leáll a Pagani Zonda gyártása, már készül a sportkocsi utódja, az olasz gyár az utolsó darabokat egyedi különlegességként gyártja le.

680 lovas Pagani Zonda búcsúzóul 1
680 lovas Pagani Zonda búcsúzóul 9


Először azt hallottuk, hogy a Tricolore lesz az utolsó Zonda, később, úgy tűnt, az Uno lesz az, most kiderült, még egy biztosan készül, a HH.  

Képek már vannak az autóról, de egyelőre be kell érni a kiszivárgott információkkal. Az autó alapját a Zonda F Roadster adja, de a Cinque motorjával szerelik. Eredetileg mindössze öt Cinque Roadster készült, ezért érdekes a motor használata. Ugyanakkor nem egy Cinque, mivel a karosszériáján több megoldás eltérő, más az orra és hátul a motorborító lemez is.

A vázszerkezet karbon-titán ötvözet, ez a világon az egyetlen utcai modell, amelynél ezt használják, a megoldás 30 százalékkal könnyebb, mintha csak karbonszálas lenne, ugyanakkor még merevebb. A Zonda HH mindössze 1210 kilogramm.

Ahogy az összes Zondában, itt is az AMG motorját találjuk, amelyhez ebben az autóban Forma-1 eredetű, kerámiával borított titán kipufogó kapcsolódik, melyet eddig csak a Zonda versenyváltozatánál alkalmaztak. A V12-es blokk itt 680 lóerős, amivel 3,4 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi. Lassulásáról karbon-kerámia fékek gondoskodnak.

Természetesen azt sem tudni, mennyit fizet a HH mögött rejtőző, amerikai ügyfél az autóért, de tekintve, hogy a Cinque, amelyből öt is készült, 1,3 millió euróba (366 millió forint) került, ezért az egyedi darabért vélhetően többet kér a Pagani.