Egy év után újra felfrissül a Mercedes-Benz S-osztály sportváltozata. Az S63 AMG ezúttal nem formai változásaival, hanem új motorjával kerül a középpontba. Bár nevét megtartja, ez csak arra jó ezentúl, hogy a Mercedes-kínálatban el tudjuk helyezni, mert a hengerűrtartalomra már nem utal.
A 6,2 literes szívó helyett ezentúl 5,5-ös turbómotor kerül az S63 AMG-be. A motor különlegességét adja, hogy a Mercedes és az AMG most először kombinálta a közvetlen üzemanyag-befecskendezést, a turbófeltöltést és a stop&start rendszert.
A V8-as biturbó teljesítménye 544 lóerő, vagyis az előző S63-hoz képest 19 lóerővel erősebb. A maximális nyomaték 800 Nm, a korábbi 630-cal szemben. Ám lehetőség van az úgynevezett AMG Performance csomag megvásárlására, ekkor a turbónyomás 1,0 bar helyett 1,3, így a teljesítmény 571 lóerőre, a nyomaték 900 Nm-re emelkedik.
A luxusautó 4,5 másodperc alatt gyorsulhat álló helyzetből 100 km/órára, ami 0,1-es javulás a korábbi modellel szemben. Végsebessége viszont továbbra is 250 km/óra, de az AMG Performance csomag megvásárlásával 300 km/órára állítják az elektronikus korlátozást, illetve a gyorsulás 4,4 másodpercre javul.
A hétfokozatú automata váltóval társított motor nemcsak erősebb, de takarékosabb is elődjénél. Képes 25 százalékkal kevesebb üzemanyaggal működni, ami a szabvány szerinti 10,5 literes átlagfogyasztást eredményez.
Ha a fogyasztással nem törődünk, csak a teljesítmény számít, ott van az S-osztály csúcsmodellje. Az S65 AMG 6,0 literes, biturbó motorja 612 lóerőt présel ki magából, miközben a nyomaték eléri az 1000 Nm-t.
A Mercedes-Benz S63 AMG rövid, illetve hosszú tengelytávolsággal is elérhető. Piaci bevezetése 2010 szeptemberében kezdődik.