Szigorúbb műszaki ellenőrzéssel kíván meggyőződni a nemzetközi szövetség a Belga Nagydíj előtt arról, hogy valóban szabályosak-e a Red Bull és a Ferrari első szárnyai. Az ügyet a McLaren pattintotta ki a Német Nagydíj hétvégéjén, azt állítva, hogy a két rivális rugalmas első légterelőket használ, amelyek akár körönként egymásodperces előnyt jelenthetnek számukra.
A jelenlegi szabályok szerint ötvenkilós terhelésnél tíz millimétert süllyedhetnek a szárnyak, Spa előtt százkilós terhelést alkalmaznak majd, a tűréshatár húsz milliméter. A Red Bull nem rezelt be a vizsgálattól, a már nyilatkozni is képes Adrian Newey szerint nem kell hozzányúlni az elemhez.
„Úgy látjuk, hogy erre semmi szükség” – jelentette ki a főtervező, aki szerint a kifogásolt szárny eleve csak néhány pályán jelent előnyt, a következő két futamon nem lesz döntő szerepe. „Két, alacsony leszorítóerőt követelő pálya következik, ahol tisztán a teljesítmény számít. Láttuk, a McLaren milyen erős volt Montrealban, majd kiderül, hogy most mi lesz.”