5,2 millió forintot kóstál a legolcsóbb dízelmotoros Mazda3, a csúcsmodellként megkapott tesztautó listaára 6 039 900 Ft volt
5,2 millió forintot kóstál a legolcsóbb dízelmotoros Mazda3, a csúcsmodellként megkapott tesztautó listaára 6 039 900 Ft volt
Fotó megosztása:
Japánban készül a Mazda3
Japánban készül a Mazda3
Fotó megosztása:
Sok extrával nem vagy alig olcsóbbak csak a 110 lóerő körüli dízel konkurensek
Sok extrával nem vagy alig olcsóbbak csak a 110 lóerő körüli dízel konkurensek
Fotó megosztása:
Nagyon hosszú az autó, nagyjából húsz centivel lóg túl egy Golfon
Nagyon hosszú az autó, nagyjából húsz centivel lóg túl egy Golfon
Fotó megosztása:
Innen nézve a Mazda3 hibátlan autó
Innen nézve a Mazda3 hibátlan autó
Fotó megosztása:
Kiváló a futómű, agilitásához képest komfortos a rugózás
Kiváló a futómű, agilitásához képest komfortos a rugózás
Fotó megosztása:
Csupán 5,4 literes tesztfogyasztást mértünk
Csupán 5,4 literes tesztfogyasztást mértünk
Fotó megosztása:
Nincs belőle kombi vagy háromajtós, a négyajtós lépcsőshátú az alternatíva
Nincs belőle kombi vagy háromajtós, a négyajtós lépcsőshátú az alternatíva
Fotó megosztása:
Régen 323-nak hívták
Régen 323-nak hívták
Fotó megosztása:
Nem fordul lefelé, dízelesen szégyenkezve a kipufogóvég
Nem fordul lefelé, dízelesen szégyenkezve a kipufogóvég
Fotó megosztása:
Sportnak hívják az ötajtós modellt, még az alapmotorral is
Sportnak hívják az ötajtós modellt, még az alapmotorral is
Fotó megosztása:
Az olcsóbb CE és TE modellekhez nem jár ködfényszóró
Az olcsóbb CE és TE modellekhez nem jár ködfényszóró
Fotó megosztása:
Nem kapható xenon-fényszóró a dízelekhez, csak a kétliteres GTA-hoz és az MPS sportváltozathoz
Nem kapható xenon-fényszóró a dízelekhez, csak a kétliteres GTA-hoz és az MPS sportváltozathoz
Fotó megosztása:
Alapáron jár a 17-es könnyűfém felni. A /50-es gumik ellenére sem kényelmetlen az autó
Alapáron jár a 17-es könnyűfém felni. A /50-es gumik ellenére sem kényelmetlen az autó
Fotó megosztása:
Egy középkategóriás autóban is megállná a helyt az anyagminőség
Egy középkategóriás autóban is megállná a helyt az anyagminőség
Fotó megosztása:
Oda érdemes beülni
Oda érdemes beülni
Fotó megosztása:
Eléggé hiányzik a hatodik fokozat
Eléggé hiányzik a hatodik fokozat
Fotó megosztása:
Alapáron kapjuk az ülésfűtést
Alapáron kapjuk az ülésfűtést
Fotó megosztása:
Nincs könnyebben használható klímavezérlés a három forgatógombnál
Nincs könnyebben használható klímavezérlés a három forgatógombnál
Fotó megosztása:
Ez sem okoz fejtörést
Ez sem okoz fejtörést
Fotó megosztása:
Alapfelszerelés a tempomat
Alapfelszerelés a tempomat
Fotó megosztása:
Kikapcsolható a holttérfigyelő rendszer, de működése nem idegesítő
Kikapcsolható a holttérfigyelő rendszer, de működése nem idegesítő
Fotó megosztása:
Ej de kínos, hogy csak a vezető ablaka fut végig egy gombnyomásra
Ej de kínos, hogy csak a vezető ablaka fut végig egy gombnyomásra
Fotó megosztása:
Alfa-módra csőben vannak a műszerek
Alfa-módra csőben vannak a műszerek
Fotó megosztása:
Pontosan mért a fedélzeti számítógép, az 5,9 liter a városi fogyasztás
Pontosan mért a fedélzeti számítógép, az 5,9 liter a városi fogyasztás
Fotó megosztása:
Hátul a lábnak kevés a hely, nem a fejtérrel van baj
Hátul a lábnak kevés a hely, nem a fejtérrel van baj
Fotó megosztása:
Nem lehet rendesen kihúzni a fejtámlát, ami veszélyes ráfutásos ütközésnél
Nem lehet rendesen kihúzni a fejtámlát, ami veszélyes ráfutásos ütközésnél
Fotó megosztása:
Erős, takarékos és nem zajos a francia tervezésű dízelmotor
Erős, takarékos és nem zajos a francia tervezésű dízelmotor
Fotó megosztása:
Talán egy nyest rágta meg a hangszigetelést
Talán egy nyest rágta meg a hangszigetelést
Fotó megosztása:
Közepes a 340 literes csomagtér. ha kell nagyra, 1360 literesre bővíthető
Közepes a 340 literes csomagtér. ha kell nagyra, 1360 literesre bővíthető
Fotó megosztása:
Hasznosak a gombok a kormányon
Hasznosak a gombok a kormányon
Fotó megosztása:
Radarhullámokkal pásztázza az autó melletti sávot az RVM
Radarhullámokkal pásztázza az autó melletti sávot az RVM
Fotó megosztása:
Ej de kínos, hogy csak a vezető ablaka fut végig egy gombnyomásra
Ej de kínos, hogy csak a vezető ablaka fut végig egy gombnyomásra
Ezerhatos benzinessel tavaly nyáron járt nálunk a Mazda3, teszteltük az automatikus motorleállítással dolgozó nagy benzinest, füstölt a kerék az MPS-ben, aztán idén tavasszal az 1,6-ost a konkurensekkel is összevetettük. De a dízelváltozat mindeddig kimaradt.
Egyféle dízel van
Öngyulladós motorból a Mazda3-nál nincs választék, mert az elődbe beszerelt kétliteres turbódízel eltűnt a modellváltással, a 360 iletve 400 Nm nyomatékú, 2,2 literes dízelmotorok pedig nem szerepelnek a magyarországi árlistán. A 75-112 lóerő közötti verziókban megismert 1,6-os négyhengerest a Mazda 109 lóerővel és 240 Nm maximális nyomatékkal teszi bele a kompakt autóba.
Sok extrával nem vagy alig olcsóbbak csak a 110 lóerő körüli dízel konkurensek
Egy középkategóriás autóban is megállná a helyt az anyagminőség
Egy középkategóriás autóban is megállná a helyt az anyagminőség
Belül a dízel Mazda3 is olyan, mint a többi. A bal egyből nézve hibátlan autó: beülünk és minden passzol. Nem olyan rövid lábú, hosszú karú orangutánokra szabott az üléshelyzet, mint sok olasz autóban, az ülés is kényelmes. Az első utasnak nem jut állítható deréktámasz, de ezt a vezető nem érzékeli. A műszerfal szép anyagai is meggyőzőek.
Hátul kisautós
Hátul egészen más a helyzet. A fejtámla nem húzható ki eléggé, talán ezzel is jelezni akarták, hogy ide úgysem várnak magas utasokat. Nem a fejtérrel van gond, az első ülések vannak túl közel térdmagasságban.
A Mazda is a PSA-Ford közös dízeljét használja (az 1,4 és a kétliteres dízelre is kiterjedő együttműködésben az összes négyhengeres motor a franciák fejlesztése, a 2,7 literes V6-ost tervezte a Ford).
Univerzális dízelmotor
Az 1560 köbcentis dízel az univerzális zseni prototípusa, még egy S80-as Volvóval vagy Citroën C5-tel is elboldogul, a kompakt autókhoz pedig ideális.
Jobb motor, mint az Opel 1,7 literes dízele vagy a VW konszern friss fejlesztésű 1,6 TDI-je, még a koreaiak remek ezerhatosát is veri. A harmonikus motor egyenletesen nagy erőt ad le, az öngyulladós motorokhoz képest kulturáltan jár, és főleg keveset fogyaszt.
4,8 liter, spórolás nélkül
Egy alsó középkategóriás dízel mögé sosem kell tartálykocsit kötni, de a Mazda3 még ebben a mezőnyben is takarékosnak számít. Budapesten járva 5,9 litert tankoltunk százon, a fővárost elhagyva a fogyasztás 4,8 literre esett, és ehhez még spórolni sem kellett.
RVM: radar a lökhárítóban
Radarhullámokkal pásztázza az autó melletti sávot az RVM
Radarhullámokkal pásztázza az autó melletti sávot az RVM
Most először találkoztunk a Mazda holttérfigyelő rendszerével. Az RVM (Rear Vehicle Monitoring System) a sávváltásokat teszi biztonságosabbá, segít kiküszöbölni az emberi figyelmetlenségből fakadó ütközéseket sávváltáskor.
Két mikrohullámú, 24 gigahertzes frekvencián működő radar pásztázza az autó melletti területet. A radarfejek a hátsó lökhárító jobb és bal oldalában helyezkednek el. A berendezés hangjelzéssel és a tükörben lévő autósziluettek megvilágításával figyelmezteti a vezetőt, ha a tükör holtterében lévő autó miatt veszélyes volna sávot váltani. Nagyon hasonló ábrát láttunk a Ford S-Max tükrében, lehet, hogy azonos beszállítótól veszi a két cég a rendszert.
Csupán 5,4 literes tesztfogyasztást mértünk
Csupán 5,4 literes tesztfogyasztást mértünk
Nem kell gyorsan menni hozzá, mégis minden méteren érezni, mennyi munka van a futóműben és a szinte tökéletesre reszelt kormányzásban. A Mazda3 nem zizeg idegesen, nem ettől agilis, mégis olyan jó vezetni, mint nagyon kevés kompakt autót.
Kell egy kanyar!
Érezhetően jobbat csak hátsókerék-hajtással sikerült alkotni, a BMW-nek az 1-essel illetve a csúf és sikertelen utolsó Compacttal. A futóművön kívül a pontos váltó és az egész autó működési minősége örömet okoz.
A gazdagon felszerelt dízel Mazda3 és a konkurencia
|
Listaár, Ft
|
|
Ford Focus 1,6 TDCI Titanium (110 LE) |
5 855 000 |
|
Mazda3 Sport CD 1,6 TX Plus (109 LE) |
6 039 900 |
|
Opel Astra 1,7 CDTI Cosmo (110 LE) |
6 305 000 |
|
Peugeot 308 1,6 HDi Premium (109 LE) |
5 799 000 |
VW Golf 1,6 TDI Highline (105 LE) |
6 509 250 |
Országúton nagyon jó vele menni, autópályán nem, a közepes zajcsillapítás miatt.
A TX Plus kivitel hatmilliós árába már beleférhetne a hatodik fokozat, amely ugyanezzel a motorral jár például a Peugeot 308-hoz, de a Renault már egy dízel Clio vásárlóitól sem sajnálja.
Plusz egy fokozat a zajszintet is lejjebb szorítaná, mert a dízel is hangosabb autópályán, mint egy Astra, Cee’d vagy Golf VI. Ez a gond hamarosan megoldódik, 2010. novemberi gyártástól az autó hatfokozatú sebességváltót kap, ennek minden előnyével.
Hatmillió forintért
A konkurensek listaáraihoz mérten a Mazda3 nem drága, pedig Japánban gyártják, ami a szállítási költségen felül még némi vámot is jelent, és olyan gyártási minőséget, amiben joggal megbízhat a vásárló.