Mi a sportos autó alappillére? Könnyített, de merev karosszéria? Profi futómű? Kihegyezett motor, versenyalkatrészekkel? Nem, egyik sem talált. Egy autót a hangos kipufogó tesz sportgéppé...
2/8 Mi a sportos autó alappillére? Könnyített, de merev karosszéria? Profi futómű? Kihegyezett motor, versenyalkatrészekkel? Nem, egyik sem talált. Egy autót a hangos kipufogó tesz sportgéppé...
Mi a sportos autó alappillére? Könnyített, de merev karosszéria? Profi futómű? Kihegyezett motor, versenyalkatrészekkel? Nem, egyik sem talált. Egy autót a hangos kipufogó tesz sportgéppé...
Fotó megosztása:
3/8 Íme a kecske és a káposzta örök kérdésének megoldása!
Íme a kecske és a káposzta örök kérdésének megoldása!
Fotó megosztása:
5/8 Feltehetően egy Mustang alatt szolgáló rendszer.
Feltehetően egy Mustang alatt szolgáló rendszer.
Fotó megosztása:
6/8 Akár készen is megrendelhető a készlet.
Akár készen is megrendelhető a készlet.
Fotó megosztása:
7/8 A BMW M3 rendszere a műszerfalról állítható
A BMW M3 rendszere a műszerfalról állítható
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Mi a sportos autó alappillére? Könnyített, de merev karosszéria? Profi futómű? Kihegyezett motor, versenyalkatrészekkel? Nem, egyik sem talált. Egy autót a hangos kipufogó tesz sportgéppé…
Legalábbis sokan így gondolják, és vállalják a siketség fenyegető rémét, a hátulról érkező gurgulázásért cserébe. Ami városban még elviselhető az átlagos fül számára, de egy hosszabb autópályán megtett úton, karóba húzás a hallószerveinknek.
De nem kell félni, van megoldás, amivel a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad. A kipufogó rendszerbe építhető pillangószelep! Pofonegyszerű megoldás, elég a hátsó dob elé beépíteni egy szeleppel ellátott csonkot, a megfelelő elektromos irányítással, és máris kész a veszettül hörgő aszfaltszaggató, ami ha kell kiscicaként dorombol.
Több BMW modellre bukkantam, felvértezve a trükkös szelep technikával, és a felvételeket látva, hatásosnak tűnik a trükk, jó alternatíva lehet a halláskárosodás elkerülésére.
Itt a legújabb BMW 550i herélt zümmögését tölti ki élettel a filléres kütyü.
A következő BMW M3 pedig házilag készített „erősítőket” kapott, az egyik fórumra feltöltött képek alapján a teljes beépítést a tulajdonos végezte.
A mai agyontompított, kriptahangulatú autók esetén jogosnak tartom az átalakítást, nem azért vesz az ember vérbeli sportos modellt, hogy csak a fordulatszámmérő alapján lássa, elforog-e 8.000-ig, és így megmarad a nyugodt hosszútávú utak esélye is. Aki pedig az 1.3-as vérszomjas szörnyre tol kibelezett dobot, és rémes bádoghangon recseg végig a városon, annak nem pillangószelep kell, hanem pszichológus.