Folytatódik a rali-világbajnokság feltámadása, a MINI után újabb nagy autógyártó térhet vissza a sportba. A Saab is azt tervezi, hogy a legmagasabb szinten ralizik. A csőd szélére került gyártót megvásárló Spyker már találkozott a rali-vb szervezőivel és az FIA vezetőivel az ügyben. A tárgyalások mindegyik fél megelégedésével záródtak, a végső döntés azonban még nem született meg.
A svéd gyártó, amely utoljára 1979-ben indított csapatot a világbajnokságon, 2012-ben tűnhet fel újra. A versenyautó alapját az addigra elkészülő Saab 9-1 modell adná, amelyet a MINI padlólemezének és motorjának felhasználásával készítenének el. A kis prémiummodell formailag a 2008-ban bemutatott Saab 9-X Biohybrid tanulmányra emlékeztethet. A MINI-vel való összefogás jegyében a Saab is a BMW által fejlesztett 1,6-os turbómotort használná utcán és versenypályán egyaránt.
A Saab két legsikeresebb ralipilótája Erik Carlsson és Stig Blomqvist. Előbbi többek között 1962-ben és 1963-ban is megnyerte a Monte-Carlo-ralit, utóbbi pedig elsősorban a svéd futamon brillírozott. Megnyerte a versenyt Saab V4-gyel, Saab 99-cel, majd 1979-ben egy 99 Turbóval is, ez volt az első alkalom, hogy turbós autó győzött a rali-világbajnokságon. A Saab számára pedig az utolsó, hiszen 1980-ban már nem indultak.
Autóik azonban később is feltűntek. 2000-ben az akkor még a Kanári-szigeteken rendezett Bajnokok-tornáján a ralisok is kipróbálhatták a Saabot murván, a cég ugyanis a 9-3-ból épített ralikrossz autókat biztosított a rendezvényhez.
Nemcsak a Saab tervezi a visszatérést, de várhatóan a Volkswagen is beszáll. Európa legnagyobb autógyártója 2012-ben kezdene egy felkészülési évvel, majd 2013-tól teljes idényt teljesítene.
ROC 2000 Tommi Mäkinen vs. Marcus Grönholm
(Előbb Toyota Corolla WRC-vel, majd Saab 9-3 ralikrossz autóval)