SS7 Hermeskeil-Gusenburg 1 11.50 km
SS8 St. Wendeler Land 1 17.20 km
SS9 Freisen/Westrich 1 17.60 km
Szerviz Birkenfeld
SS10 Arena Panzerplatte 1 48.50 km
Szerviz Trier
SS11 Hermeskeil-Gusenburg 2 11.50 km
SS12 St. Wendeler Land 2 17.20 km
SS13 Freisen/Westrich 2 17.60 km
Szerviz Birkenfeld
SS14 Arena Panzerplatte 2 48.50 km
Szerviz Trier
Igazán komoly programot állítottak össze a Német-rali szervezői a verseny második napjára, amit jól kifejez, hogy három szerviz volt napközben. Most került sorra a harckocsik gyakorlatozásánál használt pálya is, ahol a verseny (és a szezon) leghosszabb 48,5 kilométeres gyorsaságiját jelölték ki. Ezt ma kétszer teljesítette a mezőny, nálunk szinte ez a két szakasz kiadna egy komplett versenyt.
És ez döntőnek is bizonyult, hiszen míg az első három szakaszon (és délután ugyanúgy) szinte nem változott a különbség az élen álló Sebastien Loeb és az őt üldöző Dani Sordo között, az ominózus tizedik és tizennegyedik szakaszon 12 illetve 13 másodperccel volt gyorsabb a hatszoros világbajnok csapattársánál. Így míg reggel alig tíz másodperc volt az előnye, este már több mint 35 másodperccel mehetett pihenni.
„Nagyobb előnnyel vezetek, mint reggel, emiatt aztán elégedett vagyok, de tudom azt is, hogy még mindig sok van hátra a versenyből, bármi megtörténhet.” – mondta a hatszoros világbajnok.
Sordo, aki ma három szakaszon is a leggyorsabb volt, elégedett a teljesítményével, de kissé csalódott, hogy nem tud harcolni a győzelemért csapattársával. „Csalódáskeltő, hogy nem tudok többet, de jó helyen kell befejeznem a versenyt” – mondta.
A Citroën örömét a Junior csapat versenyzője Sebastien Ogier eredménye teszi teljessé, aki ugyan több mint két perccel marad el az élen autózóktól, de Jari-Matti Latvala hibája nyomán feljött a harmadik helyre. A Fordos pilóta a mai negyedik szakaszon a túl optimistára felírt itinier miatt egy gyors balos kanyarban lecsúszott az útról. A finn ugyanakkor holnap megpróbálja visszaszerezni a harmadik helyet: „Nem adom fel, de nehéz lesz befogni Ogiert. Nagyon gyors és nem hiszem, hogy én tudnék ennél gyorsabban menni.”
Latvala hibája:
Nála is rosszabbul járt a Ford másik versenyzője, Mikko Hirvonen. A finn az utolsó előtti szakaszt (13.) már nem tudta befejezni, miután autójában meghibásodott a hajtás. A pilóta és navigátora próbálták orvosolni a hibát, de hamar kiderült számukra ezzel mára befejeződött a versengés. Holnap a nyolcadik helyen folytathatják, de ezzel várhatóan a matematikai esélyük is elszáll, hogy esetleg világbajnokok legyenek.
Hirvonen legalább holnap újra versenyezhet az autó kijavítása után, nem úgy Francois Duval. A rali-világbajnokságba 18 hónap után visszatérő belga, ismét úgy járt, mint korábban annyiszor, gyorsan ment, de csak addig, míg összetörte a versenyautót. Ezúttal az utolsó szakaszon 6,5 kilométerrel a 48 kilométeres, utolsó gyorsasági célja előtt, egy jobb kanyarban tette fejtetőre a Focust. Bár sértetlenül megúszták, őt és navigátorát is kórházba szállították kivizsgálásra.
A két Fordos kiesésével Petter Solberg két helyet javítva a feljött az ötödik helyre. A norvég ma igazán kitett magáért, hiszen két szakaszt is megnyert, és másik négyen is dobogós eredménnyel zárt. Több mint ötperces hátránya az első napi két defektnek köszönheti.
Kimi Räikkönen a hatodik helyen várja a folytatást. A finn hibázott a kilencedik szakaszon, majd a záró gyorsaságit törött bal hátsó lengéscsillapítóval és hibás kuplunggal teljesítette. Holnap még meg kell védenie a hatodik helyet, mert csak 19 másodperccel előzi meg Matthew Wilsont.
„A kilencedik szakaszon egy kicsit túl későn fékeztem és kicsúsztunk” – mesélte Räikkönen. „Azután gondunk volt a bal hátsó lengéscsillapítóval, és mivel a következő szakasz előtt csak kis szerviz volt, így a hibával kellett teljesítenünk a hosszú szakaszt is. Nem kockáztattam egyáltalán, de mégsem veszítettünk túl sok időt. Elégedett vagyok a mai napunkkal. Sokat javult a tempónk tegnaphoz képest. Mivel más pilóták kiesetek, most hatodikak vagyunk. Az a célom, hogy ezt a pozíciót megtartsam a végéig. „
Räikkönen hibája:
A Német-rali állása a második nap után (14/19):
1. Sebastien Loeb Citroën 3 ó 5 p 21.6 mp
2. Dani Sordo Citroën + 35.7 mp
3. Sebastien Ogier Citroën + 2p 7.1 mp
4. Jari-Matti Latvala Ford + 2p 23.7 mp
5. Petter Solberg Citroën + 5 p 16.0 mp
6. Kimi Räikkonen Citroën + 7 p 24.4 mp
7. Matthew Wilson Ford + 7 p 43.9 mp
8. Mikko Hirvonen Ford + 12 p 27.4 mp
9. Ken Block Ford + 12 p 38.9 mp
10. Mark van Eldik Subaru + 14 p 10.9 mp
A részletes eredménytáblát ezen a linken érheti el.