Tokióban a Toyota bemutatta ötödik környezetvédelmi tervét. Ez többek között arról is beszámol, hogy 2012-ben bevezetik Európában a villanyautóikat, miközben 2012-re a vállalat CO2-kibocsátását 29 százalékkal csökkentik a 2001-es évhez képest.
A 2011-2015-ös évekre vonatkozó úgynevezett Környezetvédelmi cselekvési terv elsődleges céljai a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az újrahasznosítás arányának növelése a járműveknél, ugyanakkor a természetvédelem támogatása.
A Toyota konkrét környezeti célkitűzéseit tartalmazó első ötéves tervet még 1993-ban fogalmazták meg. A jelenlegi ötödik cselekvési terv középpontjában az új hajtásrendszerek megalkotása áll, illetve a társadalom ösztönzése a hibrid és elektromos autók elfogadása érdekében.
Ehhez kapcsolódóan az európai piacon a gyár 2012-ben mutatja be első elektromos autóját, amelyet elsősorban rövid távolságú utazásokra, városi használatra szánnak. Ugyanakkor a Toyota még júliusban jelentette be, hogy 2012-re készül el az az elektromos jármű, amelyet a japán gyár a Teslával közösen fejleszt és az amerikai piacra készül. Jelenleg egy RAV4-ben tesztelik a technikát.
Szintén két év múlva kerül sorozatgyártásba a Prius hibrid 230 voltos konnektorról tölthető változata. Ennek bemutatása nyomán évi tízezer darab Prius eladását tervezi a Toyota, miközben a teljes hibrid eladásai elérik az évi egymillió darabot.
Az új ötéves környezetvédelmi tervben foglaltak szerint a belső égésű motorok üzemanyag-fogyasztásának folyamatos csökkentésén van a hangsúly. 2005-höz képest 25 százalékkal lesz alacsonyabb a Toyota-flotta átlagos fogyasztása.
A Toyota gépjárműveihez kapcsolódó CO2-kibocsátást a tervek szerint 2015-re 29 százalékkal csökkentik a 2001-es évhez képest. A közvetlenül a közlekedéshez tartozó szén-dioxid-kibocsátás hat százalékkal lesz alacsonyabb.
Ezenkívül a járművekben felhasznált anyagok sem kerülnek a szemétbe, 2015-ben a Toyota autói 95 százalékban újrafelhasznált anyagból készülnek. További cél, hogy a gyártási folyamat a jövőben lényegesen gazdaságosabban használja fel a vizet és teljesen mentes legyen a káros vegyi anyagoktól.
Bár jelenleg a hibrid és elektromos járművek fejlesztésén van a hangsúly, a középtávú tervekben az üzemanyagcellás járművek gyártása szerepel. 2015-ben várható az első ilyen sorozatgyártású modell bemutatása.