Elkészültek a Volvo legújabb benzines motorjai. A jelenlegi tendenciának megfelelően kis hengerűrtartalom párosul turbóval, de nem hiányzik a közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a változó szelepvezérlés sem. Így máris megkapjuk a motor GTDi jelzésének jelentését: Gasoline Turbocharged Direct Injection.  

Volvóba kerül először az új Ford-motor 1
Volvóba kerül először az új Ford-motor 9


A főként alumíniumból készülő, 1,6 literes, négyhengeres motor kétféle teljesítménnyel választható: 150 és 180 lóerővel. Állandó nyomatékuk azonosan 240 Nm, de az erősebb variáns rövid ideig túltöltés mellett 270 Nm nyomatékra is képes. Nemcsak erejével tűnik ki a T4-es változat, de ott a maximális nyomaték már 1600-as fordulatszámtól rendelkezésre áll és egészen 5000-ig ki is tart, ami igen nagy rugalmasságot biztosít.   

Míg a gyengébb T3 motor csak hatfokozatú, manuális váltóval társítva kerül a Volvókba, addig a T4-hez kérhető hatfokozatú, duplakuplungos automata is.

Mindegyik modellhez tartozik egy úgynevezett eDrive gomb. Ennek aktiválása nyomán az automata váltó üresbe kapcsol, ha a vezető nem nyomja a gázt, de az autó gurul. Ezzel csökken a gördülési ellenállás és javul az üzemanyag-fogyasztás. Manuális váltó esetében a gomb Stop&Start rendszert aktivál, amely leállítja a motort, ha a jármű áll.

A motor érdekessége, hogy azt a Ford fejlesztette, de még nem használja. A Volvo nemrég még az amerikai autógyár tulajdonában állt, így jelenleg is vannak még alkatrészekre vonatkozó szerződéseik, ennek tudható be a motor megjelenése is. A Ford először a Mondeóba építi majd be, a következő negyed, fél éven belül. A Volvónál elsőként az S60, V60 modellekhez érhető el ősztől. Később bioetanollal is üzemeltethető változata is készül.