Autógyár lesz Győrből

Két év alatt készült el a tízezredik dízel TDI
A motorgyártás a győri Audi fő profilja

A motorgyártás a győri Audi fő profilja

A motorgyártás a győri Audi fő profilja


Korábban már megírtuk, hogy az Audi, új területek megvásárlásával, 174 hektárról 369 hektárra bővíti győri üzemét. Az Automobilwoche című német szaklap információi szerint az új telkeken fényezőüzem épül és egy karosszéria-gyártó részleg is létesül. Az új szerzemény katonai terület volt, jelenleg természetvédelmi oltalom alatt áll, de a gyár ígérettel bír a megszerzett terület átsorolására.

A döntés egyben azt is jelenti, hogy az Audi nem épít gyárat a dollár-övezetben, szemben a Volkswagennel, amely cég Tennessee államban, Chattanoogában húzott felé új üzemet a helyi piacra készülő szedánok gyártására.

Amerika helyett Győr, Brüsszel és Martorell

Az Audi az ingolstadti és a neckarsulmi törzsgyárakon kívül több más helyszínt is bevont a termelésbe. A brüsszeli VW-üzemet a bezárástól mentette meg az A1 gyártása, a Q3 szabadidő-autó pedig a SEAT modern, de gyengén kihasznált martorelli gyárában készül majd. Az Audi célja, hogy 2015-ig másfélmillió darabra növelje értékestéseit és a legsikeresebb prémiummárkává váljon, de ez n a nehezen konkretizálható elsőség nemcsak az eladott darabszámokon, hanem profittermelési képességen is múlik.

1998 óta

Az Audi Hungaria Motor Kft. 1998 tavaszán, a TT Coupéval kezdte Győrött az autó-összeszerelést. A kupé mellett 1999 őszétől készül a folyók városában a TT Roadster.

2006 júniusában indult a modellváltás utáni TT szériagyártása. A karosszériagyártás és a fényezés Ingolstadtban történik, míg a járművet a győri gyár 35.000 m2 nagyságú üzemcsarnokában szerelik készre. 2007 novembere óta a TT gyártósorán készül az Audi A3 Cabriolet is.