Összetörte idei első hibridjét az Euro NCAP, a Honda CR-Z egy kis bonyodalommal ugyan, de ötcsillagos eredménnyel ment át a teszten. Ma már alapkövetelmény, így a CR-Z utascellája is stabil maradt a frontális teszt során, üléspozíciótól függetlenül térd- és combtájékon is kiváló védelmet biztosít az autó.
Az oldalsó, korlátos teszten a test minden tájékán jó a védelem, a keményebb oszlopteszten megfelelő minősítést kapott a mellkasvédelem. A ráfutásos balesetek során keletkező, ostorcsapás-sérülések ellen jó védelmet biztosítanak az ülések. 93 százalék lett a vége.
Volt egy kis kavarodás a gyermekvédelmi teszten, a hátsó ülések környékén ugyanis nincs éppen helybőség és emiatt nem fértek be a Honda által ajánlott gyermekülések. Emiatt két külön tesztet kellett végeznie a szakembereknek, előbb végigcsinálták a felnőttvédelmi procedúrát, majd előretolt ülésekkel újra törtek-zúztak a gyermekvédelem tesztelése végett.
Ezért nem vont le pontot a szervezet, egyébként pedig nincs is gond a gyermekvédelemmel. 80 százalékot kapott a hibrid, még a légzsákok kikapcsolására vonatkozó utasítások és feliratok is egyértelműek. Kíméletes a motorháztető éle, ez jó pontszámokat ért a gyalogosvédelmi teszten, 71 százalékos lett az értékelés. Sebességkorlátozó ugyan nincs, de így is 86 százalékot kaptak a biztonsági extrák.
Honda CR-Z | |
Felnőttutas-biztonság | 93% |
Gyermekutas-biztonság | 80% |
Gyalogosvédelem | 71% |
Biztonsági segédeszközök | 86% |
Összeredmény | * * * * * |