A tavaly Brawn néven még bajnokságot nyerő csapat idén Mercedes GP-ként messze van a címvédéstől, és az idény előrehaladtával úgy általában az élmezőnytől is egyre távolabb került. Míg Nico Rosbergnek Malajziában, Kínában és a silverstone-i pályán is sikerült egy-egy dobogót kipréselnie az autóból, a német úgy látja, hogy az utolsó versenyeken ilyesmire legfeljebb rendkívüli körülmények között lehet esélyük.
„Egyre nehezebbé válik, mert csak a tempónk alapján nem érhetünk a dobogóra. De a csapat folytatja a munkát, folyamatosan hozzuk a fejlesztéseket. Egy jó részüket azért kell kipróbálni, hogy tökéletesítsük őket jövő évre, ami szintén fontos. Szóval ezek az idei és a jövő évre is szólnak” – mondta a 25 éves pilóta.
„Persze mindig akadhat lehetőség, jönnek még jó futamok. Ott van például Szingapúr, ahol mindig izgalmas a verseny, sok minden történhet. Szóval azért nem kizárt (a dobogó)” – magyarázta Rosberg, aki 2008-ban épp Szingapúrban érte el pályafutása eddigi legjobb eredményét, egy második helyet.
Ahogy Rosberg említette, a Mercedesnél folyamatosan próbálkoznak a fejlesztésekkel, a csapatnak a Red Bull által „feltalált”, a kipufogógázzal megtámogatott diffúzor lemásolásába beletört a bicskája. Az ezüst autókra először még a valenciai Európa Nagydíjon került fel az újítás, de a csapatfőnök, Ross Brawn beismerte, hogy még a legfrissebb változat sem működik tökéletesen.
„Még mindig nem sikerült megoldanunk, ami elég bosszantó. A padlólemez különböző részeit lehet használni, de arra nem számítottunk, hogy így felmelegszik. A kipufogógázok ott kavarognak, amit elég nehéz kiszámítani. Monzára újabb frissítésünk lesz.”
„Sokat dolgoztunk az autón az elmúlt futamokra, de nem hoztuk a javulást, amit vártunk. Kicsit visszacsúsztunk. De nem a munka vagy az akarat hiányzik, egyszerűen nem az újítások nem hozták a remélt teljesítményt” – panaszkodott az angol.