A Jaguar drágább modelljei, az XJ és az XF viszonylag újak, így könnyedén versenyezhetnek a német prémiumgyártók termékeivel, nem úgy lentebb. A 2001-től készülő X-Type gyártását utód nélkül megszüntette a Jaguar. A brit gyárat jelenleg birtokló Tata ügyvezetője, Carl-Peter Forster azonban az Autoexpressnek elárulta, már fejlesztik az új modellt.

Hátul hajt majd és hibrid is készül
Hátul hajt majd és hibrid is készül

Hátul hajt majd és hibrid is készül

Hátul hajt majd és hibrid is készül


Míg elődje a Ford Mondeo alapjait használta, addig az új jármű egy új fejlesztésű alumínium padlólemezre épül, amelyre nagyrészt alumíniumból készülő karosszéria kerül. A Jaguar célja ugyanis az, hogy a kategória legkönnyebb, illetve legjobban vezethető autóját építse meg. Az új modell visszatér a Jaguar hagyományaihoz és a jelenlegi modellel ellentétben nem első-, illetve négykerék-hajtással készül, hanem a hátsó kerekeket forgatja a motor.

Ez az új platform nem egyedül az új X-Type-nak készül, de moduláris kialakítása révén alkalmas a következő generációs XF és XK modellekhez is.

A Hármas BMW ellenfelének szánt modellbe választható lesz V6-os motor is, de a fogyasztáscsökkentés jegyében két új négyhengeres motor készül hozzá. A 2,0 literes dízel- és benzines motorok mellett a 2015-re elkészülő hibrid variáns segít csökkenteni a márka flottafogyasztását. Utóbbiban a 3,0 literes dízelmotor mellé társítanak egy, a sebességváltóba integrált elektromos motort.

A Jaguar új négyajtósa 2012-ben kerülhet a piacra. Elkészítése különösen fontos, hiszen ez lesz a legnagyobb darabszámban fogyó modelljük, így a gyár biztos jövőjének záloga.