84 éve történt


Mekkora teherautó az, amelyen 150 ember elfér? Először azt hittem, hogy egy nullával elírták a számadatot, de a a sérültek száma meghaladja a tizenötöt, ezért arra tippelek, hogy inkább 50 párttag lehetett azon a teherautón. Így még a végelszámolás sem rossz, hiszen az utazók fele sértetlen maradt.

Erre vajon hányan férnek föl?

Erre vajon hányan férnek föl?

Erre vajon hányan férnek föl?

1926. május 3.

„Vasárnap hajnalban fél öt órakor a Spiegelburgból Korittenbe tartó országuton sulyos automobilszerencsétlenség történt. Egy teherautó, amelyen a kommunista pártnak 150 tagja foglalt helyet, nekiütődött az országut egyik cövekének és felfordult. Hat ember sulyosan, huszonegy ember pedig könnyebben megsebesült.”

66 éve történt


A közlekedési balesetben vétlenül elhunytak családjai talán joggal elégedetlenek a jelenlegi bírói ítélkezési gyakorlattal kapcsolatban. Hiszen legtöbb esetben a vétkesek megússzák felfüggesztett büntetésekkel.
Nekem úgy tűnik, hogy hat évtizeddel ezelőtt sem volt jobb helyzet.

1944. március 17.

„Bodor István negyvenötéves

A teherautók ellen nem lehet védekezni

A teherautók ellen nem lehet védekezni

A teherautók ellen nem lehet védekezni


budapesti gépkocsivezető ellen gondatlanság által okozott emberülés vétsége miatt emelt vádat az ügyészség, mert Pestszenterzsébeten a Horthy Miklós-út és Kossuth Lajos-utca sarkán teherautójával felfutott a járdára, aztán a falhoz lapította Gonda Gábor negyvenhétéves tollkereskedőt, aki az elszenvedett sulyos sérülésekbe belehalt. A teherautó bedöntötte a kerékpárosüzlet felét is.

Bodor Istvánt most vonta felelősségre a pestvidéki törvényszék Szücs-tanácsa. A vádlott tagadta bünösségét. Azt állította, hogy egy személygépkocsit akart elkerülni, s eközben futott fel az általa vezetett teherautó a járdára. A törvényszék a bizonyitási eljárás adatai alapján a vád szerint mondotta ki bünösnek Bodor Istvánt és tizennégynapi fogházra itélte. Az itélet jogerös.”

20 éve történt


Az autók iránti rajongás nem ismer határokat. De vajon miért érdekes egy olasz számára annyira Kennedy Lincolnja, hogy képes megvásárolni? Ráadásul ez nem is az a limuzin, amiben az elnök halálát lelte.

Az modell az SS-100-X

A hátsó ülés hidraulikusan emelhető volt.

A hátsó ülés hidraulikusan emelhető volt.

A hátsó ülés hidraulikusan emelhető volt.


kódnév alatt futó elnöki limuzin volt, mely a 7 400 dollárba kerülő 1961-es Lincoln Continentalra épült, amire további 200 000 dollárt költöttek: megnövelték a tengelytávot, 350 lóerős motorral szerelték föl, megerősítették a felfüggesztést, hogy a 3400 kilogrammra növekedett tömeget elbírja. Viszont az autónak sem a karosszériája, sem az üvegei nem voltak golyóállók.
Érdekesség, hogy később, esztétikai okokra hivatkozva, az elnöki autó az 1962-es modell motorháztetejét, lökhárítóját és hűtőrácsát kapta meg.

A kocsit a merénylet után újjáépítették – golyóálló lett, tetőt kapott, defektmentes kerekeket – és egészen 1978-is szolgálatban maradt. Ma a Henry Ford múzeumban található meg.

1990. február 15.

„Nevezetes és régi

Egy ilyen Lincoln Continentalt ajándékozott a gyár a frissen beiktatott elnöknek

Egy ilyen Lincoln Continentalt ajándékozott a gyár a frissen beiktatott elnöknek

Egy ilyen Lincoln Continentalt ajándékozott a gyár a frissen beiktatott elnöknek


autók múzeumával gazdagodott nemrégiben San Marino. Az Olaszország középső részén lévő parányi köztársaságba évente ellátogató 4 millió külföldi közül várhatóan sokan felkeresik a modern, három emeletes épületet, amelyben többek között látható John F. Kennedy egyik kocsija is.

A múzeum a köztársaság két gyűjtőjének köszönhető. Élnek-halnak a régi autókért, no és a néhai amerikai elnökért. Minden négy évvel ezelőtt kezdődött, amikoris Dino Crescentini családjával Floridába utazott szabadságra. Az egyik szervízben megtekintett egy kis múzeumot, amiben természetesen régi autók voltak, köztük – a felirat szerint – az a Mark V. Lincoln Continental, amelyet a Ford cég JohnF. Kennedynek ajándékozott szinte abban a pillanatban, amikor elnökké választották.

Crescentini óvatos volt,

Sunbeam Alpine Mk III

Sunbeam Alpine Mk III

Sunbeam Alpine Mk III


alaposan ellenőrizte a kocsi iratait, de minden kétséget kizáróan az autó az volt, amelyet Kennedy használt valahányszor Floridában időzött. Crescentini valósággal beleszeretett a kocsiba, ám nem volt elég pénze ahhoz, hogy megvegye, ezért azonnal Floridába hívta Giuseppe Berardit SanMarinoból, akinek nemcsak pénze volt, hanem már vagy 50 régi kocsija is. Az üzlet létrejött – az árat soha nem hozták nyilvánosságra – és a Lincoln Európába került.

A két San Marino-inak jelenleg már legalább száz régi autója van, valamennyi eredeti, és mind üzemképes. Reggel kilenctől estehétig várják a látogatókat. Mindegyik autó történetét és különleges mivoltát több nyelvű felirat hírdeti. Itt van az a Lola T 900-as,amely 1985-ben harmadikként futott be a célba Indianapolisban a gyorsasági autóversenyen, vagy az az Alpine MK III, amely Alfred Hitchkock „Zsákmány a tolvajtól” című, a Cote,d Azure-ön 1955-ben forgatott filmjében szerepelt.

Maserati Bora

Maserati Bora

A Fiatok közül a doyen az 1912-es Tipo 1 típus, de akad a múzeumban 509-es Torpedó modell is. A sportkocsik között kitűnik az Alfa Romeo Giuliettája, a Ferrari 512 BB-je, Dino 2,4-e és a Maserati Borája. Az utóbbiak értéke 1,3 millió dollár felett van. A nem olasz kocsik kategóriájában látható a legendás Ford T és A modellekből, amelyek 1920-ban tűntek fel az utakon, akad 1928-ban készült Chevrolet Sedan, 1933-as Plymouth. A legnagyobb autó egy Cadillac limuzin, hossza nyolc méter, mondhatni alig fért be a miniállamba…”