Ha új Forma-1-es pálya építéséről van szó, szinte biztos, hogy Hermann Tilke és cége kapja a megbízást a tervek elkészítésére. Rengeteg helyszínt tervezett már a német szakember, olykor kritikákat is kapott, hogy nem elég izgalmas vonalvezetést álmodott. Tilke tervezte az új amerikai pályát is, a nyomvonal több legendás helyszín keverékét ígéri, Tilke pedig azt, hogy a jövőben még több izgalmas pályát alkot.

„Sok mindenről egyeztettünk Bernie Ecclestone-nal, rengeteg jó ötletet is adott” – mondta Tilke, aki megkapta a felhatalmazást arra, hogy a jövőben bevállalósabb legyen. „Jól látja a dolgokat. Mostantól bátrabban keressük a szélsőségeket, szintkülönbségben és a kanyarok jellegében is.”

Tilke elfogadja a kritikákat, de fontosnak tartja kiemelni, hogy egy pálya tervezésénél a földrajzi viszonyok, valamint a megrendelő rendelkezésére álló költségvetés is sok mindent behatárol. „Nehéz elmondani az embereknek, hogy adott esetben milyen elképzeléseink voltak, illetve milyen korlátozásokkal és lehetőségekkel kellett dolgoznunk.”

„Itt vannak például a bukóterek. Ma már nem fogad el az FIA bukótér nélküli pályákat, ezek a széles területek pedig korlátozottá teszik a lelátói élményt. Régen más volt, amikor a szalagkorlát közvetlenül az aszfalt mellett futott, ilyesmire ma már nem gondolhatunk. Aztán ott van az is, hogy a tulajdonosok és befektetők többnyire motorversenyzésre is alkalmas pályát szeretnének, ezek még nagyobb és más jellegű bukótereket követelnek. Ahol F1-es autónak esetleg nem kell bukótér, ott a motorosoknak igen, mégis mi kapjuk a kritikát, hogy mégis mi a fenéért van ott az ostoba bukótér.”

„Nem lehet mindenkinek a kedvére tenni. Az A1-Ringen mindig élvezetes versenyeket rendeztek, legyen szó F1-ről, DTM-ről vagy bármiről. Kezdetben mindenkitől csak azt hallottuk, hogy ‘mit csináltatok, ez egy szörnyű pálya!’ Aztán egy idő után változtak a vélemények, még a pilóták is megszerették.”