Sebastian Vettel a legvégső pillanatig húzta a kötelező kerékcserét az Olasz Nagydíjon, az utolsó előtti körben állt ki. A zseniális taktika a negyedik helyet jelentette számára, csapattársa, Mark Webber kettővel mögötte végzett, vagyis a Red Bullnál szemmel láthatóan nincs csapatsorrend. Vagy éppenséggel van, csak fordított előjellel, hiszen ha a Red Bull tudta, hogy ennyi kör is benne van a gumikban, Webberrel is eljátszhatta volna a taktikát.

„Általában jobbak az új gumik, de ma mindenkinek két-három körre volt szüksége, hogy igazán gyors legyen velük” – mondta Vettel, aki 24 ponttal van lemaradva a pontversenyt vezető csapattársától. „Ugyanakkor nekem a lágyabb keverékkel sem volt gondom, kopottak voltak a végére, de a tempó megmaradt.”

„Volt egy kis hiba a verseny közben, amely igencsak megnehezítette a dolgom. Fogalmam sincs, mi történt, de két körön keresztül teljesen erőtlennek tűnt az autó. Mindegy, hogy 24, 25 vagy 30 ponttal vagyok lemaradva, persze minél kevesebb, annál jobb, de az új pontrendszer már bizonyította, hogy nincs elveszett helyzet.”

A verseny után Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy tűz miatt lassult le Vettel. „A légbeömlőrendszerben csaptak fel a lángok, de szerencsére a bokszból uralni tudtuk” – magyarázta Marko. „Nem tudtuk, hogy előjön-e újra a probléma, volt egy kis bizonytalanság, de végül nem volt gond.”

A Red Bull később módosított: a futam utáni elemzés szerint a német autójában nem a motorral volt gond, „csak” a fékek ragadtak be rövid időre.

Mark Webber természetesen nem örült annak, hogy a Red Bull végül behozta elé Vettelt, úgy érzi, több esélyt érdemelt volna egy olyan napon, amikor Lewis Hamilton kiesett. „Csapatként alulteljesítettünk a mai napon” – ostorozta a Red Bullt Webber. „Kihasználhattuk volna a helyzetet és több pontot szerezhettünk volna, ehelyett megelégedtünk kevesebbel. Ez egy kicsit szomorú, de legalább nem távozunk üres kézzel.”

„Hülkenberg mögött sok időt veszítettem, szinte minden második körben átvágott egy sikánt. Bőven adott munkát a versenybíróknak, akik végül nem büntették, szóval érdekes volt a versenyem. De nem ez volt a legjobb napom.”