Azt követően, hogy tavaly elkészült az üzemanyagcellás Mercedes-Benz B-osztály, Rasttadtban megindult egy más technológiával szerelt, de szintén tisztán elektromos hajtású Mercedes gyártása is. Ezúttal az A-osztályt alakították villanyhajtásúvá.
Az autó szinte kompromisszummentes átállást nyújt a helyi szintű károsanyag-mentes közlekedésre. A hagyományos motor helyén kap helyet a villanymotor és a többi elektromos eszköz, míg az akkumulátorokat a jármű szendvicsszerkezetű padlólemezébe rejtik. Ennek köszönhetően az A-osztály utastere és csomagtartója semmivel sem kisebb, mint hagyományos társaié. Terhelhetősége 350 kilogramm.
A Mercedes A-osztály E-CELL-ben található villanymotor egyenletes teljesítménye 68 lóerő, ugyanakkor csúcsteljesítménye eléri a 95 lóerőt is. A motor maximális nyomatéka 290 newtonméter. 0-100 km/órás sprintet nem adott meg a gyár, de azt tudjuk, hogy ötvenig úgy megy, mint hagyományos motorral szerelt kategóriatársai, 5,5 másodperc alatt eléri a városi tempót. A jármű végsebessége 150 km/óra, amit elektronika korlátoz.
A két nagy hatékonyságú lítiumion akkumulátor több mint 200 kilométeres hatótávolságot biztosít a járműnek. A Mercedes szerint ezek az akkumulátorok jobbak, mint a nikkel-fém-hidrid (a hidrid hidrogénvegyület, hirdrogénben elnyeletett töltést jelent) rendszerűek, mert magasabb töltési hatékonysággal, hosszabb élettartammal és jobb energia-, illetve teljesítménysűrűséggel bírnak. Az akkumulátorokat egy speciális folyadékhűtési rendszer tartja ideális hőmérsékleten.
Természetesen az autó tölthető hagyományos 230 V-os hálózatról, de ilyenkor nyolc óra alatt érhető el 100 kilométerre elegendő energia felvétele. Háromfázisú csatlakozóval ez az idő három órára csökken. A teljes töltési időt nem adta meg a Mercedes.
Okos elektronikai rendszerrel büszkélkedhet a villany-Merci, ha hosszú ideig csatlakozik az elektromos hálózathoz, be lehet állítani, hogy csak akkor töltsön, amikor már olcsóbb az energia, mint pl. éjszaka. Ugyanakkor az autó interneten keresztül képes tájékoztatni a tulajdonost a telepek töltöttségéről, sőt ha a hálózathoz csatlakozik, a légkondicionálás is vezérelhető távolról.
A sorozatgyártású elektromos autóból egyelőre 500 darabot készít a Mercedes, az autókat a cég kiválasztott ügyfelei kapják Németországban, Franciaországban és Hollandiában.