Solberg vezet, más inkább lassít 1
Solberg vezet, más inkább lassít 41 A Japán-rali szombati programja:

SS11 Nikara Short 1 – 17,68 km
SS12 Kamuycep 1 – 33,76 km
SS13 Kina 1 – 9,55 km
Szerviz
SS14 Nikara Short 2 – 17,68 km
SS15 Kamuycep 2 – 33,76 km
SS16 Kina 2 – 9,55 km
SS17 SSS Sapporo 5 – 1,57 km
SS18 SSS Sapporo 6 – 1,57 km

Úgy tűnhet, alig változott valami szombaton a rali-vb japán versenyén. Hiszen a nyolc szakasz után az első három sorrendje ugyanúgy Solberg, Hirvonen, Ogier, mint pénteken. De nem, izgalmas, fordulatos napon van túl a mezőny, amely egészen összerázódott ma.

A reggeli első szakaszt Petter Solberg nyerte, aki ezzel rögtön megduplázta előnyét Mikko Hirvonennel (+21,5 mp) szemben, ám ez nem elsősorban az ő tempójának volt köszönhető, hanem finn ellenfele hibájának. A privátként induló norvég is gyors volt, de a Ford pilótája még inkább, csakhogy a szakasz vége előtt nem sokkal hibázott és megforgott. Több mint tíz másodpercébe került a dolog.  

Solberg az első szakaszon begyűjtött előnyének köszönhette, hogy a második gyorsasági után is az élen maradt. A nap leghosszabb, 33,76 kilométeres szakaszán ugyanis kirajzolódott a rajtsorrendben rejlő előny és hátrány. Solberg, aki elsőként rajtolt, csak hatodik, Hirvonen, aki másodikként indult, csak ötödik lett a szakaszon. A negyedikként induló Jari-Matti Latvala viszont megnyerte a szakaszt és feljött a második helyre.


Solberg vezet, más inkább lassít 42

Petter Solberg azonban nem akarta feladni az első helyet, talán épp ennek köszönhető, hogy a következő szakaszon a kelleténél hamarabb rajtolt. Ezzel ugyan alig egy tized másodpercet nyert, a büntetés azonban tíz másodpercről szólt. Emiatt pedig a harmadik helyre került, Latvala és Ogier mögé.

Solberg azonban este mégiscsak elsőként nyilatkozhatott. Egyfelől azért, mert mindent megtett és autózott két első időt délután, de az ellenfelek is besegítettek.

Latvala Fordja például a délutáni második szakaszon meghibásodott: „Nagyjából öt kilométerre voltunk a céltól, amikor éreztem, hogy a kormányzás nem tökéletes, de azért elmentünk a célig. Eltört a jobb első féltengely, nem hajtotta a kereket. Semmit sem tehettünk, így kellett mennünk még három szakaszt. A gyors szakaszokon és fékezéskor nem volt gond, de lassú kanyarokban rengeteg időt veszítettem” – mondta az ötödik helyig visszacsúszó finn.

Solberg vezet, más inkább lassít 43

Az első helyet megöröklő Sebastien Ogier viszont nem akar holnap elsőként rajtolni, ezért az utolsó murvás szakaszon (16.) szépen belassított a cél előtt, hogy Solberget és Hirvonent maga elé engedje. Tehette ezt azért, mert a másik kettő előtte rajtolt, így mire ő teljesítette a szakaszt, a csapat a fülére súghatta, mennyit kell lassítania (+5,4 mp). Az utolsó két szuperspeciált pedig már a holnapi nap sorrendjében teljesítették.

Persze ez szabályos, és Ogier azért tette, hogy holnap a győzelemért harcolhasson a jobb rajtpozíciót kihasználva, de mégis szimpatikusabb Petter Solberg hozzáállása: „Elégedett vagyok a sebességünkkel, amit elsőként indulva teljesítettünk ma” – mondta. „Nem izgat, hogy holnap is elsőként rajtolunk. Bármi lehetséges.”

Solberg mellett Hirvonen és Ogier a fő esélyesek, de Dani Sordo is odaérhet még, hiszen a spanyol is csak 15 másodpercre van. Nagyon jót tesz a ralinak, hogy Sebastien Loeb gyengélkedik (vagy csak taktikázik, hogy Franciaországban lehessen világbajnok), hiszen rég volt, hogy az utolsó nap még négyen esélyesek a győzelemre. Ha a szervezőknek szerencséjük lesz, akkor az utolsó szakaszon, a Sapporo stadionban, a szinkronpályán dől el az első hely sorsa.

Solberg vezet, más inkább lassít 44

Loeb persze azért nagyon nem tud rossz lenni. Tegnap még közel egy percre volt az elejétől, ma egy húszast lefaragott ebből. Csak kicsit fura, hogy az élmezőny leglassabbja. Csak Henning Solberg, Federico Villagra és Kimi Räikkönen van mögötte a WRC-sek közül.

A 2007-es Forma-1-világbajnok ma kevesebbet kapott, mint tegnap, és megelőzte Villagrát, de hátránya tetemes az elsőktől.

„Ma jó ütemben mentünk, és tudtuk tartani ugyanazt a különbséget az élen hajtó srácokhoz képest, annak ellenére, hogy nagyon keményen hajtottak. Tegnapig több mint egy hónapja mentünk utoljára murván, a második kör mindig sokkal könnyebb is volt” – mondta Räikkönen. „Persze jó lenne közelebb lenni az elejéhez, de nyugodtnak kell lennünk. Tanulnom kell még és ez időbe telik. Ha végig hiba nélkül tudnánk menni, az nagyon pozitív lenne.”

Solberg vezet, más inkább lassít 45

A Stobart csapat versenyzője, Matthew Wilson már az első szakaszon kiesett a versenyből, igen szerencsétlen módon. Egy viszonylag lassú kanyarban lecsúsztak az útról. Az autó ugyan sértetlen maradt, de nem tudtak kijönni az árokból, nézők pedig sehol. A brit fiú holnap a superrally szabálynak megfelelően folytatja a versenyzést.

A Japán-rali állása három nap után (18/26):

1.  Petter Solberg      Citroën  2ó 28 p 46.1 mp
2.  Mikko Hirvonen      Ford         + 3.7 mp
3.  Sebastien Ogier     Citroën      + 5.4 mp
4.  Dani Sordo          Citroën     + 15.3 mp
5.  Jari-Matti Latvala  Ford        + 30.7 mp
6.  Sebastien Loeb      Citroën     + 37.9 mp
7.  Henning Solberg     Ford      + 2 p 07.2 mp
8.  Kimi Räikkönen      Citroën   + 7 p 01.3 mp
9.  Federico Villagra   Ford      + 7p 42.1 mp
10. Jari Ketomaa        Ford     + 11p 33.3 mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.