Telefonon hív a defektes gumi 1
Telefonon hív a defektes gumi 7 Vége a bosszankodásnak, ha autónkat defektes kerékkel találjuk a parkolóban. A jövőben is leengedhet, de már előre tudhatunk róla. A Continental abroncsnyomás-felügyelő rendszere hamarosan az okos telefonokra is képes lesz jelentést küldeni.

A rendszer minden esetben informálja a gépjármű tulajdonosát arról, ha abroncsaiban a nyomás az előírt értéktől eltér. A rendszer elsődleges célja, hogy növelje a közlekedésben résztvevők biztonságát és segítsen az optimális üzemanyag-fogyasztás elérésében.

A rendszer működésének technikai feltétele, hogy a gépjármű rendelkezzen abroncsnyomás-felügyelő rendszerrel, valamint egy olyan gyári szerelésű elektronikus egységgel, amely képes vezetékmentes kommunikációra.

A Continental Filling Assistant néven futó rendszere minden abroncs esetében pontosan meghatározza a szükséges nyomásértéket. Így a megfelelő nyomásérték az abroncsokban még akkor is pontosan beállíthatóvá válik, ha a töltőállomáson a készülék nem megbízhatóan működik. A telefon egy rövid hang- és fényjelzést ad, ha az abroncsok nyomása eléri a megfelelő értéket.

A Filling Assistant rendszerrel gyárilag szerelt új gépjárművek első generációját 2013-ra várják. A Continental ekkor kezdi meg azoknak az abroncsoknak a tömeggyártását, melyeket futófelület alá integrált közvetlen információszolgáltatásra képes adatgyűjtő szenzorokkal látnak el.

Ez a megoldás sokkal hatékonyabb és megbízhatóbb, mint a szelepekbe épített érzékelők, ráadásul kevésbé sérülékenyek. Ez a fejlesztés lesz az intelligens abroncsok korának kezdete.