Gyors, pedig villanymotor hajtja, ez a Peugeot EX1, a francia gyár legújabb koncepcióautója. A 100 százalékosan elektromos járgány egy kétüléses roadster, futurisztikus formával és sajátos felépítéssel. Feladata, hogy intenzív vezetési élménnyel járuljon hozzá a márka 200. jubileumának megünnepléséhez. A francia gyár mérnökei szerették volna megmutatni, milyen lehetőségeket kínál az elektromos hajtás a vezetés élvezetében.
Ez azonban nemcsak egy elképzelés, a kocsi teljesen valóságos. Az EX1 máris megdöntötte az állórajtos gyorsulás több világcsúcsát. A megdöbbentő képességeit ultrakönnyű szerkezetének és nagy teljesítményű motorjainak köszönheti.
Az csak a kezdet, hogy 3,58 másodperc alatt gyorsul százra, ilyet a Porsche Turbo is tud, olyat azonban, hogy 6,6 másodperccel a rajt után 260-nal száguldjon, aligha. Ez a Forma-1-es versenyautók szintje és az EX1 ezt nyújtja.
Két motor mozgatja a 750 kilós járművet, együttes teljesítményük 340 lóerő, míg maximális nyomatékuk darabonként 240 Nm. Utóbbi persze a motor tengelyén mérve, a kerekeken viszont elöl 1521, hátul 1640 Nm nyomaték keletkezik, ami nyomán már valósággá válik az 1 G-s gyorsulás.
A klasszikus roadstertől messzire eltávolodó EX1 koncepcióautó alapja a vízcseppszerű felépítés, egymáshoz közel elhelyezett hátsó kerekekkel. Példaként az 1996-os Asphalte koncepcióautó és 2005-ből a két 20Cup modell szolgált. Elegendőre szabták az utastér méreteit, és biztosították, hogy egyáltalán semmi súly ne jusson a túlnyúlásokba. A héjszerkezetű váz szénszálas méhsejtkompozitként épül fel, ami optimális súlyt és szilárdságot eredményez.
A vezető és utasa hátrafelé nyíló ajtón szállhat be a két kagylóülésbe, amelyeket az ajtókhoz rögzítettek, így kifordulnak a nyitáskor. A járművet két fogantyúval lehet vezetni, mintha csak pilótafülkében vagy éppenséggel videojátéknál ülnénk. Persze nemcsak száguldani tud, a lítiumion akkumulátorok feltöltése nyomán akár 450 kilométert is képes megtenni.