A 24 országból érkezett haszonjármű szakíróból álló zsűri a lehetséges 168-ból 128 ponttal az új Fiat Dobló Cargónak ítélte a 2011-es Nemzetközi Év Haszongépjárműve díjat, amely így megismételte elődje 2006-os sikerét. Az elismerést az egyik legjelentősebb európai haszonjármű-kiállításon, a 63. Hannoveri Nemzetközi Autószalonon adták át.
„A zsűrire a gazdag, többek között turbófeltöltéses földgázas, valamint elektromos hajtást is felvonultató motorpaletta is nagy hatást tett. Ezenfelül a Dobló különféle változatainak vezetési élményét és magas szintű kényelmét is nagyra értékeltük” – hangsúlyozta a díj átadásánál Pieter Wieman, az Év Haszongépjárműve díj zsűrijének elnöke.
Ugyanakkor a siker egyik alapja a Doblóból választható karosszéria- és raktérváltozatok száma, a jármű kínálata a hosszú tengelytávú, emelt tetejű modell mellett vontató padlólemezes és kisteherautó változatokat is tartalmaz.
Az új padlólemezre épülő Dobló Cargo rakterének hossza 2,17 méter, szélessége a kerékjáratok között 1,23 méter, rakterének térfogata akár 4,6 köbméter, terhelhetősége 750 és 1000 kg között változik.
Az új Dobló Cargo öt különféle motorral készül: 95 lóerős, 1,4-es benzines, 1,4-es metánnal és benzinnel működő turbómotor, valamint háromféle turbódízel (második generációs, 90 lóerős 1,3 MultiJet, 105 lóerős 1,6 MultiJet és 135 lóerős 2.0 MultiJet). Az összes motorhoz start-stop elektronika kapcsolódik, mindegyik teljesíti az Euro 5-ös előírásokat.