Hányszor lát az ember Ferrari F430-at? Nem gyakran, bár nekem pont ma volt egyhez szerencsém a Határ úti metrómegállónál, gondolom mondani sem kell, nem sokáig élveztem a látványt. Ismerjük a paprikázott verziót, az F430 Scuderiát, ahhoz csak a Ferrari Racing Days alkalmából volt szerencsém. Ez már tényleg a fehér holló kategória, ám aki igazi exkluzivitásra vágyik, annak ott a Ferrari F430 Scuderia Spider 16M,a miből mindössze 499 darabot gyártottak.

Elit klub, meg kell hagyni. Ám egyes tulajdonosok innen is ki akarnak tűnni egy picit. Ha valaki él-hal a modern autógyártás szent anyagáért, a szilárdság és pillesúly jelképeként tisztelt szénszálas műanyagért, az biztos heves birtoklási vágyat érez majd ezért a Ferrariért. 

Mert itt nem szénszálas elemekről, és betétekről beszélünk, hanem karbon karosszériáról. Kompletten, az orra csúcsától a kerek hátsóig. Sőt a kerekek sem lógnak ki, a gyári felnik is hasonszőrű borítást kaptak. A belsőt tekintve kompromisszumra kényszerül a szénszál fetisiszta, itt meg kell elégedni az alcantara bőr nyújtotta luxussal.

Habként a tortára teljes titánium kipufogórendszer kerül, ami barátok közt sem olcsó matéria, plusz  két kamera a parkolást elősegítendő. Nyilván gondoltak a boltba járó asszonykára is, aki a 135 millió forintos egyedi olasz vassal fog szupermarketek parkolójában lavírozni. Vevő valószínűleg akadni fog rá, nem a VIII. kerületben áll, egy használtautó kereskedésben, hanem Los Angeles Beverly Hillsnek nevezett részén, ahol az emberek véletlenül költenek el napi 50-100 milliót.


Rengeteg pénz egy autóért, de ezen a szinten már nem számolják a tulajdonosok a bankókat. Bárhogy is, ezerszer inkább egy ilyen, mint az arannyal, vagy krómmal befuttatott ízlésficamos luxusautók!