A hétvégén fejeződött be a Túraautó-világbajnokság európai része a spanyolországi Valenciában, ezzel a sorozat európai versenyeinek betétfutamaként zajló SEAT Leon Eurocup is lezárult, magyar sikerrel.

Magyar siker az Európa-bajnokságon 1
Magyar siker az Európa-bajnokságon 13


Az időmérőn a bajnokesélyes Wéber Gábor volt a leggyorsabb, de a korábbi versenyen kapott öt rajthelyes büntetés miatt csak a hatodik helyről indulhatott. A magyar versenyző legnagyobb ellenfele, Michael Rossi a harmadik helyet szerezte meg, de Wéber büntetése miatt az első sorból várhatta az első futam rajtját.

A repülőrajt után Wéber az első kanyarból már a második helyen jött ki maga mögött hagyva Rossit. A magyar pilóta mögé lassan felzárkózott De Diego, aki lerázta magáról Rossit, és elment Wéber mellett is. Nem jött össze azonban a nagy csata a két bajnokaspiráns között, ugyanis Rossi defektet kapott és a sóderágyba kényszerült. Wéber ezzel óriási lehetőséghez jutott, amit ki is használt. Biztonsági autózással megtartotta a harmadik helyet, amellyel hat pontra növelte előnyét a pontversenyben.

Magyar siker az Európa-bajnokságon 14


A második, vasárnapi versenyen a hatodik helyről induló Wéber Gábor jól kapta el az állórajtot, az első kanyarban már harmadikként fordulhatott el. Rossi agresszíven próbálta átverekedni magát a mezőnyön, azonban egy ütközést követően megsérült az autója, és feladni kényszerült a futamot. Ez egyben azt is jelentette, hogy Wéberé a bajnoki cím.

A Forma-1-es kommentátorként is dolgozó versenyző azonban nem vett vissza, sőt csatát vívott a portugál Oriolával, eközben lesodródott az ideális ívről, így a pálya poros részén megcsúszott, és a sóderágyban fejezte be a versenyt. Vagyis úgy avattak bajnokot, hogy mindketten kiestek.

Wéber Gábor az egész évadban magabiztosan versenyzett: a hat versenyhétvégén négyszer szerezte meg a pole pozíciót, s a 12 versenyből hármat megnyert, háromszor pedig a harmadik helyen fejezte be a futamot. A magyar versenyzőt azonban a balszerencse sem kerülte el: négyszer kellett feladnia a küzdelmet, azonban 48 pontjával – hatpontos előnnyel – így is sikerült megszereznie a bajnoki címet.

A csapat sem akármilyen, hiszen a SEAT Leon EuroCup hároméves történetében a Zengő Dension Team másodszor hódította el a trófeát, 2009-ben Michelisz Norberttel, most pedig Wéber Gáborral.

Forrás: Zengő Dension Team