A francia Paris Match magazin riportere a minap arról kérdezte Loeböt: most, hogy a Citroën leigazolta Sebastien Ogiert 2011-re, aki már kétszer is gyorsabb tudott lenni nála azonos autóval, ez azt jelenti-e, hogy abba kell hagynia a versenyzést.
„Igen, azt hiszem. Azt mondanám, hogy nem érdemes felesleges kockázatot vállalni, hogy megpróbáljam üldözni. Úgy érzem, már eleget kockáztattam, már nem akarok többet rizikózni. De nem őmiatta fejezem be a karrieremet. Én hoztam meg ezt a döntést, és valószínűleg a 2011-es szezon után távozom” – mondta a 36 éves francia.
Loeb viszonylag későn, 21 évesen kezdett versenyezni, 2001-ben megnyerte a Junior Világbajnokságot Citroënnel, melynek nyomán a rali-világbajnokságon induló Citroën csapat leigazolta 2002-re. Első győzelmét már abban az évben megszerezte Németországban. Ő a legsikeresebb raliversenyző, hiszen 139 vb-futamon indult eddig, ezek közül 91-en dobogóra állt, 59-et meg is nyert.
Eddig hatszor nyerte meg a rali-világbajnokságot, de a következő elsőség sincs messze. Várhatóan a következő futamon, Franciaországban begyűjti 60. győzelmét, amely bebiztosítja számára a hetedik bajnoki címet.
Korábban már arról pletykáltak, hogy az idei év végén visszavonul, de végül újabb egy évre aláírt a csapathoz. Ez elsősorban a Citroënnek lehet fontos, hogy kihasználják Loeb kiemelkedő tapasztalatát az új autó versenyképessé tételéhez. 2011-ben ugyanis a jelenlegi C4 WRC helyét már az új szabályok szerint épülő DS3 WRC veszi át.
Vélhetően az autóversenyzéssel nem hagy fel, hiszen szinte minden évben rajthoz áll valamilyen pályaversenyen is. Könnyen elképzelhető, hogy helyet talál a Citroën testvérmárkája, a Peugeot Le Mans-i alakulatánál.