Tegnap este a Volkswagen-konszern estélyén, amikor bemutatták az Audi quattro conceptet, azt hittük, a korábbi pletykákkal ellentétben mégsem lesz nyitott Audi e-Tron a Párizsi Autószalonon. Ma reggel viszont az Audi standon már ott pompázott az autó, az e-Tron Spyder concept, a januárban, Detroitban bemutatott kupé nyitott változata. Vagy valami olyasféle.
A Spyder ugyanis 13 centivel hosszabb (406 cm), ugyanakkor 3 centivel szélesebb és persze a tető hiányában sokkal laposabb, csupán 111 centi magas.
Van azonban egy ennél sokkal fontosabb eltérés, a mostani tanulmány nem villanyautó, hanem hibrid. Az utasok mögé beépítettek egy duplaturbós, V6-os dízelmotort, amely már önmagában is komoly potenciált jelent, hiszen 300 lóerős és 650 Nm a nyomatéka. Viszont az első kerekeknél egy-egy villanymotort találunk, amelyek együttesen 88 lóerőt és 352 Nm-t tesznek hozzá.
Így bár 1450 kilót nyom a roadster, képes 4,4 másodperc alatt elérni a százas tempót és könnyedén gyorsul 250 km/órás végsebességig. Ennél is meglepőbb, hogy az ilyen autókra kidolgozott szabvány szerint az autó mindössze 2,2 litert fogyaszt átlagosan. Így aztán sportkocsi létére komoly hatótávolsággal bír, az 50 literes tankot feltöltve könnyedén jut 1000 kilométernél is messzebbre. Képes tisztán villanyautóként is haladni, így 50 kilométert tud megtenni, maximális sebessége pedig 60 km/óra lehet.
Ez már az ötödik e-Tron. Készült az R8 átalakításából egy piros, egy narancs tanulmány, illetve egy hagyományos R8 kasztniba bújtatott szürke. Ott volt azután az ezeknél kisebb, immár önálló karosszériás szürke kupé Detroitban. Mind tisztán elektromos hajtással. Tavasszal Genfben leplezték le az A1 e-Tront, amelybe a hatótávolság növelése érdekében egy Wankel-motort is beépítettek.
Előbb-utóbb az utcán is megjelenik az első. Addig is nézzék meg a gyár hivatalos fotóit is az e-Tron Spyderről.