Swift Sport egy év múlva

Kemény: 3 157 000 forint az új Swift indulóára. Az autó azért ilyen drága, mert nincs belőle igazi alapmodell, mindegyikben alapáron jár a légkondicionáló és a teljes biztonsági arzenál
Október elsején indul a forgalmazása. A Swift nagyon merev és biztonságos, mégis könnyebb 10,8 kilóval elődjénél

Október elsején indul a forgalmazása. A Swift nagyon merev és biztonságos, mégis könnyebb 10,8 kilóval elődjénél

Október elsején indul a forgalmazása. A Swift nagyon merev és biztonságos, mégis könnyebb 10,8 kilóval elődjénél


Október elsején megkezdődik az új Suzuki Swift értékesítése hazánkban.

Kezdetben az 1,2 literes benzines lesz kapható három- és ötajtós karosszériával, pár hónappal később jön csak a dízel Swift a 75 lóerős, 1,25 literes, a FIAT licence alapján Indiában gyártott dízelmotorral.

Ezerötös motorú Swift megjelenése nem várható, a sportmodell azonban nem tűnik el. A Swift 1,6 Sport valamikor 2011 őszén, talán októberben debütál.

Öt ajtóval, légkondival 3,3 millió

Egyedül az oldalindex burája és a hátsó ködzárófény azonos az előddel

Egyedül az oldalindex burája és a hátsó ködzárófény azonos az előddel

Egyedül az oldalindex burája és a hátsó ködzárófény azonos az előddel


Hárommillió forint alatt szó sincs új Swiftről, a legalacsonyabb árú verzió 3 157 000 forintba kerül. Ezért a pénzért az 1,2 literes, 94 lóerős benzinest kapni gazdag felszereltséggel, de csak három ajtóval.

Mivel az ötajtós modell felára további 150 ezer forint, egy jól használható Swiftért 3,3 millió forintot kell kifizetni.

A jobban felszerelt, automata váltós modellek esetében az autó listaára nagyjából 4,3 millió forintig emelkedik, de a részleteket nem kommunikálta a Suzuki.

Hát ez meg mi?

Mit jelenthet ez a szlogen?

Mit jelenthet ez a szlogen?

Mit jelenthet ez a szlogen?


Meglepő felirattal találkoztunk egy XL-7 oldalán: Azért is Suzuki! A mottó mintha kisebbségi érzésből táplálkozna, bár az tény, hogy itthon a márkát sokan lenézik, akár erősen ócska autóval járók is.

Az azert-is-suzuki egy lazára vett, modern hangulatú weboldal, amely a márka rajongóinak szól. A Suzukival kapcsolatos hírek szerepelnek rajta, például hírverés a holnap, szeptember 25-én tartandó találkozóról, ahová tuningolt Suzukikat várnak a budapesti Kincsem Parkba.

Nincs fapados alapmodell

Nincs baj a minőségérzettel

Nincs baj a minőségérzettel

Nincs baj a minőségérzettel


A Merkantil Bankkal tervezett hitelkonstrukciókról még nincs információnk, de nem ártana valamivel megkönnyíteni a vásárlást abban a kategóriában, ahonnét tavaly és idén gyakorlatilag eltűntek a vásárlók. Ezért is esett vissza a márkák között a tavaly még piacvezető Suzuki a hetedik helyre a JATO Dynamics legfrissebb forgalomba helyezési statisztikája szerint.

ESP és térdlégzsák alapáron

Úgy tűnik, a Swiftből nem készül külön a hazai piac igényeire szabott, gyér felszereltségű alapmodell. A felszereltség részleteit a gyűr még nem hozta nyilvánosságra, de az alapmodell kivitele körvonalazódik a mai bemutató után.

Suzuki Swift 2010
Felnőttutas-biztonság  94%
Gyermekutas-biztonság 82%
Gyalogosvédelem 62%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény  * * * * *

Öt centivel hosszabb a tengelytávja, mint  elődjéé

Öt centivel hosszabb a tengelytávja, mint elődjéé

Öt centivel hosszabb a tengelytávja, mint elődjéé


Rendkívül gazdag a biztonsági alapfelszereltség, amivel a márka be kívánja bizonyítani, hogy a második Swift-generáció rettenetes ütközésbiztonsága rég a múlté, az előző Swift nem véletlenül zárta négy-, az új pedig erősen ötcsillagos törésteszttel az Euro NCAP vizsgálatát.

Alapáron teljes a védelmi arzenál jár, amelyben első, oldalsó és függönylégzsák, vezető oldali térdlégzsák illetve a hazánkban a kisautók között nagyon ritka ESP is van. Tehát a legolcsóbb új Swift is teljes biztonsági felszereltséggel jön ki a gyárból, ami példaértékű azon a magyar piacon, ahol ki lehetett rendelni az ABS-t a Loganból, hogy 50 ezer forinttal olcsóbb legyen a Dacia.

Szériafelszerelés a légkondicionáló is. Gyakorlatilag csak egy könnyen pótolható CD-s rádió és a központi zár hiányzik belőle a kényelmi extrák közül, az elektromos ablakemelő és a szervokormány része a GC alapfelszereltségnek. A GS tempomattal, kulcsnélküli nyitással és indítással illetve jobb audiorendszerrel nyújt többet.

Elődjénél negyedmillióval drágább

Listaáron nézve elődjénél nagyjából 250 ezer forinttal kerül többe a Swift, amiért az oldal- és függönylégzsák, a térdlégzsák illetve az ESP reális ellenértéket nyújt.

Annak, aki ezt meg tudja fizetni – tehetjük hozzá, mert a Suzukit eddig sem azok vették, akiket felvet a pénz.

2,7 millióért is van jó Suzuki

Akit sokkolnak az újhullámos Suzuki árak, szaladjon a korábbi 150-ből megmaradt nagyjából 100 márkakereskedésekbe, amíg az ötajtós 1,3 GLX AC CD-t akcióban, 3 444 000 forint helyett 2,7 millió forintért adják. Nem a szép új Swift, de ezért a pénzért nagyon sokat nyújt.