A BMW 2009 végén alig négy szezonnyi gyári csapati lét után kivonult az F1-ből. A sportág 2013-ra új motorszabvánnyal, négyhengeres, 1,6-os turbóval és a jóval „zöldebb” fejlesztésekkel készül, de a bajor gyártó motorsportfőnöke, Mario Theissen szerint ettől még nem fontolják meg a visszatérést.

„Ne számítsanak rá! Amikor kiszálltunk, a döntés évekre szólt, hiszen hosszú évekbe is telik felépíteni egy ilyen projektet. A fő ok pedig az volt, hogy inkább a szériaautós versenyzésre szeretnénk koncentrálni. A döntés egyértelműen évekre szól. Épp kezdjük felépíteni a szériaautós programunkat az M3 GT2-essel az Amerikai Le Mans Szériában és az európai 24 órás versenyeken, hamarosan pedig döntünk a DTM-programról is” – mondta az egykori csapatfőnök az olasz 422race.comnak.

A közeljövőben való visszatérés kizárása mellett Theissen üdvözölte a Forma-1 utcai technológiákhoz való közeledési szándékát.

„Autógyártói szempontból helyes lépés, hogy az utcai autók számára is hasznos irányba viszik a fejlesztéseket. Az utcai BMW-knél mi is épp a közvetlen befecskendezéses turbókra állunk át a magas fordulatszámú hagyományos motorokról. Szóval teljesen ésszerű ez a koncepció, ez és a KERS-hez hasonló egyéb újítások az utcai autók technológiai úttörőjévé tehetik az F1-et.”  

„Egyébként is úgy gondolom, hogy a mostani F1-es motorok túl drágák, szóval érdemes lesz úgy fogalmazni az új szabályokat, hogy a tervezési szempontból olcsóbbak legyenek. Természetesen az F1 az autóversenyzés csúcsa kell hogy legyen, de azért olcsóbbá lehetne tenni, különösen a motorok terén.”