A Lamborghiniért rajongók a világ leggyorsabb márkakupájában, a Lamborghini Blancpain Super Trofeóban mérhetik össze tudásukat, ebben a sorozatban mutatta meg tehetségét a nyáron Michelisz Norbi is. A világ legrégibb luxusóragyártója, az 1735-ben alapított Blancpain támogatásával létrehozott sorozat versenyautói most a közútra szabadulnak.
Persze nem szó szerint, de néhány, a versenypályán alkalmazott megoldás visszatér az utcára, miután maguk a versenyautók is utcai autókból születtek. A Gallardo LP 570-4 Blancpain Edition azonnal felismerhető a hatalmas hátsó szárnyról, amely az eddigi legdurvább variáns, a Superleggera hasonló elemét is lepipálja. Újdonság még az új motorháztető, amelyen át gyorsabban távozik a hő a motortérből.
Természetesen a hátsó szárny és a motorfedő a versenyautókéhoz hasonlóan karbonból készült, de a diffúzort és a visszapillantók házát is ebből a könnyű műanyagból formázzák. Ennek megfelelően a Gallardo itt csak 1340 kiló, amivel a Blancpain Edition a Lamborghini legkönnyebb modellje.
A fentieken túl az autó egyedi Skorpius keréktárcsákkal büszkélkedhet, de a látványcsomag részei a sárgára fényezett féknyergek is, amelyek természetesen kerámia féktárcsákba harapnak. Az utastérben főként Alcantarával találkozunk, a különleges kárpitot sárga varrás díszíti, de egyes helyeken karbonbetétet is bevetettek a versenyautós hangulat biztosításához.
A Blancpain Edition motorja a Gallardo-kínálat eddigi legerősebbje, a V10-es motor teljesítménye 570 lóerő. Ezzel a csak feketében készülő sportkocsi 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, míg végsebessége 320 km/óra.
Az autó árát nem közölték, de minden bizonnyal nem akciós áron kerül az ügyfelekhez, akik hozzánk hasonlóan a Párizsi Autószalonon találkozhatnak a járművel.