A Ferrari Német Nagydíjon történt szabályszegését szeptember elején tárgyalta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa. A fórum akkor helybenhagyta a csapatra eredetileg kiszabott 100 ezer dolláros büntetést, emellett pedig kezdeményezte a 2002-ben bevezetett, a csapatutasítások alkalmazását tiltó szabály felülvizsgálatát.
Az FIA vezető F1-es tisztviselője, Charlie Whiting a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíjra tűzte ki a többek között a csapatok képviselőit is tömörítő illetékes munkacsoport megbeszélését, azonban a német Auto Motor und Sport értesülése szerint erre végül nem került sor. „Koreáig elnapoltuk” – erősítette meg Whiting.
Komoly kérdés persze, hogy október végén valóban megkezdődhet-e a szabálymódosítás előkészítése, hiszen még az is bizonytalan, hogy a távol-keleti országban a Forma-1-es verseny lebonyolítására alkalmas állapotba tudják-e hozni a rendezők a jongami pályát. Ez legkésőbb az FIA végső, október 11-i hivatalos szemléje után dől el.
Egy másik újratárgyalást kívánó szabály a biztonsági autó alkalmazásához kapcsolódik: míg korábban a safety car pályára küldése után a körhátrányban lévő autók visszavehették a körüket és a mezőny végére sorakoztak fel, azzal az indokkal, hogy ez túl sokáig tartott, mára ezt törölték.
Az élmezőnyben „ragadt” lekörözöttek azonban komoly gondot okozhatnak, ahogy ez legutóbb Szingapúrban is jól látszott, amikor Lewis Hamilton azért kísérelhette meg Mark Webber megelőzését, mert a virgines Lucas di Grassi nem állt félre elég gyorsan az útjából az újrarajtolásnál.
Maga di Grassi sem örült, hogy ilyen helyzetbe került, a brazil azt mondta, jobb lenne, ha visszahoznák a régi szabályt. Csapattársa, Timo Glock is egyetért: „Nem értem,miért nem intettek minket tovább. Úgy az élmezőny versenye is tiszta lenne, és mi is futhatnánk a saját versenyünket.”