Az idei három új csapat, a Lotus, a Virgin és a Hispania közül egyik sem épített olyan autót, amellyel veszélyeztethetnék a régi alakulatokat, így az újoncok a konstruktőri bajnokság utolsó három helyén osztozkodhatnak csak.

Mivel a pontszerzés is gyakorlatilag kizárt számukra, a végső sorrendet a futamokon elért legmagasabb helyezés dönti el, az év végi pénzosztásnál utolsóként díjazott 10. konstruktőri hely azé lesz, aki a legelőrébb tudta befejezni akármelyik futamot.

Eddig a Lotus vezet, hiszen Heikki Kovalainent Ausztráliában a 13. helyen intették le, és annak ellenére, hogy a Hispania autója még a másik két újoncénál is gyengébb, a spanyol alakulat áll a 11. helyen, ugyanis Karun Chandhok kétszer, Melbourne-ben és Monacóban is a 14. lett, míg a Virgin csak Lucas di Grassi malajziai 14. helyét tudja felmutatni.

A Lotus megelőzéséhez legalább egy 12. helyezés kellene, de a virgines Timo Glock szerint erre nem nagyon lehet számítani tőlük:

„Nagyon nehéz lesz. Talán ha adódik valami őrült esős verseny vagy valami hasonló, egyébként semmi esélyt nem látok” – állította az extoyotás, aki a múlt vasárnap Szingapúrban egy darabig képes volt őrizni a 11. helyet a futamon.