A jövőre szalonokba

Globális modell lett a Focus
Alan Mulally és Stephen Odell büszkén állnak az új ST mellett

Alan Mulally és Stephen Odell büszkén állnak az új ST mellett

Alan Mullaly és Stephen Odell büszkén állnak az új ST mellett


kerülő új Focus-generáció a Ford újabb globális modellje – a Fiesta volt az első ilyen személyautó -, vagyis szinte ugyanolyan autót vásárolhatunk meg 2011 elejétől Magyarországon, mint teszem azt Malajziában. Emiatt lett hirtelen fanyalgás tárgya az év elején bemutatott Focus, mert az előző évjáratok rajongói nem látták viszont a megszokott formai megoldásokat.

Magam is közéjük tartozom. Biztosan szokni kell még az új megoldásokat, a koreai hatású műszerfalat, de még a tagadás fázisán nem jutottam túl.

Aranyoskám

A Párizsi Autószalon megnyitását megelőző estén Alan Mulally, a Ford elnök-vezérigazgatója és Stephen Odell, a Ford-Európa elnök-vezérigazgatója egy másfél perces beszéd után az érdeklődők elé gördítették a Focus sportváltozatát.
Megszokott, hogy egy-egy különleges színt kap az ST. Az első generáció sajátja az Imperial Blue, a másodiké az Electric Orange, míg a harmadiké a Tangerine Scream (mandarin sikoly). Az biztos, hogy ezzel a sárgás-arany fényezéssel nem lehet észrevétlenül elvegyülni a tömegben.

Vétek az elejét elrontani rendszámmal

Vétek az elejét elrontani rendszámmal

Persze egy mezei fehér színben sem lehet összetéveszteni az alapváltozattal, a megváltozott első és hátsó résznek, a hatalmas hátsó szárnynak, valamint a 19 colos kerekeknek köszönhetően.
A hatalmas hűtőmaszk egy tátott szájra emlékeztet, amint levegő után kapkod. Ezzel a megoldással nemcsak sportos és fenyegető lett az autó eleje, de eltűnt a többi típuson sokat kritizált háromszög betét a lökhárítóból.

Hozták a

Az Y-küllős felni legújabb generációja

Az Y-küllős felni legújabb generációja

Az Y küllős felni legújabb generációja


kötelező elemeket is, mint a szélesebb küszöbidomok, Y küllős felnik, sötétített hátsó lámpák, 10 milliméteres ültetés és természetesen a diffúzort formázó hátsó lökhárító formájában.

Szakítottak viszont a két oldalra kivezetett kipufogóval, itt az autó középvonala alatt található a „kinetikus formájú” kipufogóvég.
Mivel a méret számít, ezért az ST-generációk legnagyobb hátsó légterelőjét illesztették az autó tetejére, ami árnyékolóként is nagyszerűen funkcionálhat.

Ezekkel a változtatásokkal lett szerintem teljes a Focus formaterve. Sportos, erőt sugárzó, kívánatos. Kár, hogy a kínálat csúcsán helyezkedik el.

Recaro

A belső térben

Recaro ülés dukál az ST-be

Recaro ülés dukál az ST-be

Recaro ülés dukál az ST-be


folytatódnak a hagyományok. Kényelmes, ugyanakkor határozottan formázott sportüléseket kapott az autó a Recaro jóvoltából. Ránézésre jól fogja tartani az utasokat a hátsó ülésen is.
Összetéveszthetetlen ST-sajátosság a műszerfal tetejére helyezett, a vezető felé fordított kiegészítő műszeregyüttes.
A kormány viszont nem erősíti a sportosság érzetét, kár, hogy négyküllős. Viszont nagyon jó fogású, perforált bőrből varrták. A bőrt az utastér számos részén alkalmazták, az ajtókon, a könyöklőn, a váltószoknyán, sőt a műszerfal tetején is.

Tudom, hogy ezzel a modellel kapcsolatban keveseket érdekelhet, mekkora csomagtere van az autónak. Én becsülettel belenéztem, le is fotóztam, de a csaknem százötven kép közül csak az a kettő nem sikerült – adathiba.
Viszont véleményem szerint sokan örömmel vennék, ha az első generációhoz hasonlóan ebből is készülne kombi verzió. Ám erről nem kaptam biztató információt.

Már kezdek megbarátkozni a formákkal, csak az a kézifék ne nézne úgy ki

Már kezdek megbarátkozni a formákkal, csak az a kézifék ne nézne úgy ki

Globális, nagy teljesítményű modell

Mivel egy modell készült az egész világ számára, ezért a fejlesztést a Nagy Teljesítményű Autók osztálya végezte, melybe beletartozik európai RS csapat és az amerikai SVT.

A motorháztető

20%-kal kevesebb szén-dioxidot pöfög ki

20%-kal kevesebb szén-dioxidot pöfög ki

20%-kal kevesebb szén-dioxidot pöfög ki


alatt újra kétliteres motor dolgozik – mint az első generációban -, az új EcoBoost családba tartozó, közvetlen befecskendezésű négyhengeres, melynek teljesítménye 250 lóerő, míg nyomatéka 360 Nm. Ezek 10 százalékkal múlják fölül az előző generáció 2,5 literes motorjának hasonló adatait, mindezt azonban 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással éri el. Azért a soros öthengeres hangja hiányozni fog.

A sportos vezetési élmény többi részéért felelős kormány- és futóművön is változtatásokat végeztek. Az ültetés mellett közvetlenebb áttételezésű kormányt, nagyobb teljesítményű fékeket, illetve keményebb futóműhangolást kapott az ST.

Míg az új Focus alapváltozatai már a jövő év elejétől megvásárolhatóak lesznek, addig az ST csak 2012-től kerülhet az új tulajdonosok ülepe alá.

Alap

Az ST premierje ugyan elterelte a figyelmet a többi változatról, de azért végre sikerült megtapogatnom egy-egy mezei ötajtós, négyajtós és kombi Focust.
Ezek hazai bemutatójára 2011 januárjáig kell várnunk, az értékesítés pedig a tervek szerint februárban kezdődik. A jelenlegi információk szerint „versenyképes árakon”.