A jövőre szalonokba
Globális modell lett a Focus
Globális modell lett a Focus
Fotó megosztása:
Alan Mulally és Stephen Odell büszkén állnak az új ST mellett
Alan Mulally és Stephen Odell büszkén állnak az új ST mellett
Fotó megosztása:
Egy darabból készült a hűtőmaszk
Egy darabból készült a hűtőmaszk
Fotó megosztása:
Az autósport ihlette a lökhárító kialakítását
Az autósport ihlette a lökhárító kialakítását
Fotó megosztása:
A logo a régi maradt
A logo a régi maradt
Fotó megosztása:
Vétek az elejét elrontani rendszámmal
Vétek az elejét elrontani rendszámmal
Fotó megosztása:
A 2 literes EcoBoost motor 250 lóerőt teljesít
A 2 literes EcoBoost motor 250 lóerőt teljesít
Fotó megosztása:
Egyik szemem sír, a másik nevet. Elveszítjük a soros öthengeres turbómotort, viszont lesz helyette egy erősebb és takarékosabb négyhengeres, formás karosszériába csomagolva. Az új Focus ST., mint a jelenleg futó modell
Egyik szemem sír, a másik nevet. Elveszítjük a soros öthengeres turbómotort, viszont lesz helyette egy erősebb és takarékosabb négyhengeres, formás karosszériába csomagolva. Az új Focus ST., mint a jelenleg futó modell
Fotó megosztása:
Az Y-küllős felni legújabb generációja
Az Y-küllős felni legújabb generációja
Fotó megosztása:
10 milliméterrel leültették
10 milliméterrel leültették
Fotó megosztása:
2012-ben lesz megvásárolható
2012-ben lesz megvásárolható
Fotó megosztása:
Természetesen diffúzort formáz a hátsó lökhárító
Természetesen diffúzort formáz a hátsó lökhárító
Fotó megosztása:
15 réteg lakk fedi
15 réteg lakk fedi
Fotó megosztása:
Szép részlet a tanksapkafedő megoldása
Szép részlet a tanksapkafedő megoldása
Fotó megosztása:
Az előző ST sorozat Electric Orange színének szellemi örököse az új aranysárga
Az előző ST sorozat Electric Orange színének szellemi örököse az új aranysárga
Fotó megosztása:
Határozottan formázottak a szélső ülések
Határozottan formázottak a szélső ülések
Fotó megosztása:
Ezzel a műanyagdarabbal az előző modell óta nem tudnak mit kezdeni. Nem szép.
Ezzel a műanyagdarabbal az előző modell óta nem tudnak mit kezdeni. Nem szép.
Fotó megosztása:
19 coll. Lassan csak egy hártya kerül a felnire
19 coll. Lassan csak egy hártya kerül a felnire
Fotó megosztása:
Dülledő szem
Dülledő szem
Fotó megosztása:
Nappali menetfény
Nappali menetfény
Fotó megosztása:
Innen rendes sportautónak tűnik
Innen rendes sportautónak tűnik
Fotó megosztása:
Sötétített hátsó lámpákat kap
Sötétített hátsó lámpákat kap
Fotó megosztása:
Még nagyobb tetőspoiler
Még nagyobb tetőspoiler
Fotó megosztása:
20%-kal kevesebb szén-dioxidot pöfög ki
20%-kal kevesebb szén-dioxidot pöfög ki
Fotó megosztása:
Már kezdek megbarátkozni a formákkal, csak az a kézifék ne nézne úgy ki
Már kezdek megbarátkozni a formákkal, csak az a kézifék ne nézne úgy ki
Fotó megosztása:
Elmaradhatatlan kellék
Elmaradhatatlan kellék
Fotó megosztása:
Recaro ülés dukál az ST-be
Recaro ülés dukál az ST-be
Fotó megosztása:
A kézifék látvány azt az érzetet kelti, hogy egy erősebb mozdulattól letörik
A kézifék látvány azt az érzetet kelti, hogy egy erősebb mozdulattól letörik
Fotó megosztása:
Jó fogása van
Jó fogása van
Fotó megosztása:
A töltő- és olajnyomást, valamint az olajhőmérsékletet a szokásos helyen olvashatjuk le
A töltő- és olajnyomást, valamint az olajhőmérsékletet a szokásos helyen olvashatjuk le
Fotó megosztása:
Hatsebességes váltó, fémpedálok, perforált bőrből varrott kormány
Hatsebességes váltó, fémpedálok, perforált bőrből varrott kormány
Fotó megosztása:
Szinte harsog
Szinte harsog
Fotó megosztása:
Érintőképernyő került az ST-be
Érintőképernyő került az ST-be
Fotó megosztása:
A motorháztető törése a lökhárítóban folytatódik
A motorháztető törése a lökhárítóban folytatódik
Fotó megosztása:
A tetősín elárulja, hogy egy kombival van dolgunk
A tetősín elárulja, hogy egy kombival van dolgunk
Fotó megosztása:
150 vagy 180 lóerős lehet az 1.6 literes EcoBoost motor
150 vagy 180 lóerős lehet az 1.6 literes EcoBoost motor
Fotó megosztása:
Hatsebességes duplakuplungos automatikus váltó
Hatsebességes duplakuplungos automatikus váltó
Fotó megosztása:
Koreában járunk
Koreában járunk
Fotó megosztása:
Síkokkal határolt a csomagtér
Síkokkal határolt a csomagtér
Fotó megosztása:
Akár az S-Max
Akár az S-Max
Fotó megosztása:
Elegáns? Sportos? Praktikus?
Elegáns? Sportos? Praktikus?
Fotó megosztása:
Vonalak, ha kanyarognak. Hol van már a jó kis new edge design?!
Vonalak, ha kanyarognak. Hol van már a jó kis new edge design?!
Fotó megosztása:
Innen még nem tudni, hogy egy négyajtóshoz van szerencsénk
Innen még nem tudni, hogy egy négyajtóshoz van szerencsénk
Fotó megosztása:
Magyarország legkedveltebb autószíne
Magyarország legkedveltebb autószíne
Fotó megosztása:
Az ott úgy néz ki, mint a Seat dynamic line
Az ott úgy néz ki, mint a Seat dynamic line
Fotó megosztása:
A csomagtér éléből hajtogatott spoiler tartalmazza a harmadik féklámpát
A csomagtér éléből hajtogatott spoiler tartalmazza a harmadik féklámpát
Fotó megosztása:
Szép nagy darab a lökhárító
Szép nagy darab a lökhárító
Fotó megosztása:
A szokásos: nagy csomagtér, szűk nyílás
A szokásos: nagy csomagtér, szűk nyílás
Fotó megosztása:
Megváltozott betűtípus
Megváltozott betűtípus
Fotó megosztása:
Cél a szén-dioxid kibocsátásának csökkentése
Cél a szén-dioxid kibocsátásának csökkentése
Fotó megosztása:
Lényegesen konzervatívabb a kinézete egy "mezei" Focusnak
Lényegesen konzervatívabb a kinézete egy "mezei" Focusnak
Fotó megosztása:
Erőteljesnek tűnik
Erőteljesnek tűnik
Fotó megosztása:
16 collos kerekek
16 collos kerekek
Fotó megosztása:
Mit nem adtam volna egy ilyenért a ragasztós autópálya matrica idejében
Mit nem adtam volna egy ilyenért a ragasztós autópálya matrica idejében
Fotó megosztása:
Ezek szerint a Titanium felszereltségi szinthez sem jár LED-es hátsó lámpa
Ezek szerint a Titanium felszereltségi szinthez sem jár LED-es hátsó lámpa
Fotó megosztása:
Alan Mulally és Stephen Odell büszkén állnak az új ST mellett
Alan Mullaly és Stephen Odell büszkén állnak az új ST mellett
kerülő új Focus-generáció a Ford újabb globális modellje – a Fiesta volt az első ilyen személyautó -, vagyis szinte ugyanolyan autót vásárolhatunk meg 2011 elejétől Magyarországon, mint teszem azt Malajziában. Emiatt lett hirtelen fanyalgás tárgya az év elején bemutatott Focus, mert az előző évjáratok rajongói nem látták viszont a megszokott formai megoldásokat.
Magam is közéjük tartozom. Biztosan szokni kell még az új megoldásokat, a koreai hatású műszerfalat, de még a tagadás fázisán nem jutottam túl.
Aranyoskám
A Párizsi Autószalon megnyitását megelőző estén Alan Mulally, a Ford elnök-vezérigazgatója és Stephen Odell, a Ford-Európa elnök-vezérigazgatója egy másfél perces beszéd után az érdeklődők elé gördítették a Focus sportváltozatát.
Megszokott, hogy egy-egy különleges színt kap az ST. Az első generáció sajátja az Imperial Blue, a másodiké az Electric Orange, míg a harmadiké a Tangerine Scream (mandarin sikoly). Az biztos, hogy ezzel a sárgás-arany fényezéssel nem lehet észrevétlenül elvegyülni a tömegben.
Vétek az elejét elrontani rendszámmal
Persze egy mezei fehér színben sem lehet összetéveszteni az alapváltozattal, a megváltozott első és hátsó résznek, a hatalmas hátsó szárnynak, valamint a 19 colos kerekeknek köszönhetően.
A hatalmas hűtőmaszk egy tátott szájra emlékeztet, amint levegő után kapkod. Ezzel a megoldással nemcsak sportos és fenyegető lett az autó eleje, de eltűnt a többi típuson sokat kritizált háromszög betét a lökhárítóból.
Hozták a
Az Y-küllős felni legújabb generációja
Az Y küllős felni legújabb generációja
kötelező elemeket is, mint a szélesebb küszöbidomok, Y küllős felnik, sötétített hátsó lámpák, 10 milliméteres ültetés és természetesen a diffúzort formázó hátsó lökhárító formájában.
Szakítottak viszont a két oldalra kivezetett kipufogóval, itt az autó középvonala alatt található a „kinetikus formájú” kipufogóvég.
Mivel a méret számít, ezért az ST-generációk legnagyobb hátsó légterelőjét illesztették az autó tetejére, ami árnyékolóként is nagyszerűen funkcionálhat.
Ezekkel a változtatásokkal lett szerintem teljes a Focus formaterve. Sportos, erőt sugárzó, kívánatos. Kár, hogy a kínálat csúcsán helyezkedik el.
Recaro
A belső térben
Recaro ülés dukál az ST-be
Recaro ülés dukál az ST-be
folytatódnak a hagyományok. Kényelmes, ugyanakkor határozottan formázott sportüléseket kapott az autó a Recaro jóvoltából. Ránézésre jól fogja tartani az utasokat a hátsó ülésen is.
Összetéveszthetetlen ST-sajátosság a műszerfal tetejére helyezett, a vezető felé fordított kiegészítő műszeregyüttes.
A kormány viszont nem erősíti a sportosság érzetét, kár, hogy négyküllős. Viszont nagyon jó fogású, perforált bőrből varrták. A bőrt az utastér számos részén alkalmazták, az ajtókon, a könyöklőn, a váltószoknyán, sőt a műszerfal tetején is.
Tudom, hogy ezzel a modellel kapcsolatban keveseket érdekelhet, mekkora csomagtere van az autónak. Én becsülettel belenéztem, le is fotóztam, de a csaknem százötven kép közül csak az a kettő nem sikerült – adathiba.
Viszont véleményem szerint sokan örömmel vennék, ha az első generációhoz hasonlóan ebből is készülne kombi verzió. Ám erről nem kaptam biztató információt.
Már kezdek megbarátkozni a formákkal, csak az a kézifék ne nézne úgy ki
Globális, nagy teljesítményű modell
Mivel egy modell készült az egész világ számára, ezért a fejlesztést a Nagy Teljesítményű Autók osztálya végezte, melybe beletartozik európai RS csapat és az amerikai SVT.
A motorháztető
20%-kal kevesebb szén-dioxidot pöfög ki
20%-kal kevesebb szén-dioxidot pöfög ki
alatt újra kétliteres motor dolgozik – mint az első generációban -, az új EcoBoost családba tartozó, közvetlen befecskendezésű négyhengeres, melynek teljesítménye 250 lóerő, míg nyomatéka 360 Nm. Ezek 10 százalékkal múlják fölül az előző generáció 2,5 literes motorjának hasonló adatait, mindezt azonban 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással éri el. Azért a soros öthengeres hangja hiányozni fog.
A sportos vezetési élmény többi részéért felelős kormány- és futóművön is változtatásokat végeztek. Az ültetés mellett közvetlenebb áttételezésű kormányt, nagyobb teljesítményű fékeket, illetve keményebb futóműhangolást kapott az ST.
Míg az új Focus alapváltozatai már a jövő év elejétől megvásárolhatóak lesznek, addig az ST csak 2012-től kerülhet az új tulajdonosok ülepe alá.
Alap
Az ST premierje ugyan elterelte a figyelmet a többi változatról, de azért végre sikerült megtapogatnom egy-egy mezei ötajtós, négyajtós és kombi Focust.
Ezek hazai bemutatójára 2011 januárjáig kell várnunk, az értékesítés pedig a tervek szerint februárban kezdődik. A jelenlegi információk szerint „versenyképes árakon”.