Az olaszok az expó legnagyobb pavilonjának egyik sarkát lepték el. A Ferrariról, Maseratiról egy másik anyagban számolunk be, nézzük, mit hoztak a tömegmárkák Párizsba.

Alfa Romeo

Dobló, robotváltóval és kilencvenlovas egy-hatos dízellel
A Giulietta újdonsága két új motor és egy új váltó

A Giulietta újdonsága két új motor és egy új váltó

A Giulietta újdonsága két új motor és egy új váltó


Az Alfa például gyakorlatilag semmit. A hivatalos sajtóoldalon és a standon is csupán egy 140 lovas kétliteres dízelmotor és egy duplakuplungos váltó jelenti az újdonságot.

Meg az, hogy időközben az EuroNCAP összetörte a Giuliettát és kiderült, hogy ez ma a piac legbiztonságosabb kompakt autója, ai azért mégiscsak valami.

A 140 lovas dízel 350 Nm csúcsnyomatékot és – egyebek mellett a piros lámpánál a motort leállító elektronikának hála – 4,5 literes fogyasztást tud a Giuliettában, ha nem is egyszerre.

Még egy Juliska

Még egy Juliska

Delta: nem új, de csinos


A TCT nevű kétkuplungos automata ehhez a motorhoz nem, csak a 170 lóerős dízelhez és a szintén 170 lovas 1,4 literes turbómotorhoz lesz rendelhető kezdetben. Legalábbis a Giuliettához.

Az Alfa ugyanis kiálított még egy 135 lóerős Mitót is ezzel a váltóval. Lapul még mellette szerényen egy 1,3-as dízel, mellyel nem éppen istrángszaggató, 95 lóerős a sportos küllemű Mito.

A 159-es egy apró facelifttel, egy sportos tuningkittel és a kétliteres dízel 136 lóerős verziójával fut neki 2011-nek.

Adatlap – Giulietta 2.0 JTDm-2
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3) 1956
Hengerek/szelepek 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103[140]/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/1750
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,0
Végsebesség (km/h) 205
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 5,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,9
Vegyes (l/100 km) 4,5
CO2 kibocsátás (g/km) 119

A 8C klasszikus lett, az Alfa büszke lehet rá

A 8C klasszikus lett, az Alfa büszke lehet rá

Fiat

Első pillantásra Fiatnál sincs semmi új. Másodikra igen, feltéve ha ez a második pillantásunk a márka sajtóoldalára esik.

Az 500-as kéthengeres és mattfekete

Az 500-as kéthengeres és mattfekete

Az 500-as kéthengeres és mattfekete


A kéthengeres 500-ast ugyan már rég kipróbálhattuk közúton is, de most stúdióvilágításban is megcsodálhatjuk. A Dobló (melyből immár több mint egymilliót gyártottak) Emotion fantázianévvel, új, 90 lóerős 1,6-os dízelmotorral és a márkánál Dualogicnak hívott robotizált váltóval jött el Párizsba.

A Bravo az 1,4 literes MultiAir motorral kampányol. A ma oly divatos fogyasztási bűvészmutatványokkal papíron 5,7 literre hozták ki a kocsi fogyasztását, így a Fiat leírhatja: ez az egyik legtakarékosabb benzinmotor a világon.

És persze újra itt a 8C Spider, nagyon helyesen. Ez a kocsi még a 2060-as Párizsi Autószalonon is sokat hozzá fog adni az Alfa standjához (már persze ha a patinás márka megéli a 150. szülinapját), annyira gyönyörű.

Lancia, Chrysler

Fura így együtt említeni őket, pedig a Fiat – akár tavasszal Genfben – puzzledarabokból kirakott padlójú standdal jelzi: a két márka immár összetartozik.

300C, régi bútordarab, de még mindig vonzó

300C, régi bútordarab, de még mindig vonzó

300C, régi bútordarab, de még mindig vonzó


Különösebb újdonság itt sincs. Egy 300C, egy Grand Voyager, egy mattfekete Delta és pár, az alkalomra feldíszített kisautó (Ypsilon Elle, Musa 5th Avenue). A Musa és az Ypsilon legnagyobb újdonsága, hogy gyárilag gázüzemre állították őket.

Ez nem is rossz Olaszországban, ahol lépten-nyomon földgáztöltő állomásba botlik az ember, de Magyarországon, ahol kettőről tudunk (Győrben és Szegeden), ezzel nem fog eladási rekordot dönteni a márka.