A sereghajtó Hispania a Szingapúri Nagydíjra idén immár harmadszor cserélt pilótát. A kiscsapat Silverstone-ban Bruno Senna helyére ültette be a tartalékos Sakon Yamamotót, majd a Német Nagydíjtól Krun Chandhok autóját adták a japánnak. A múlt hétvégén ő is kiszállt, helyére a másik pótpilóta, az osztrák Christian Klien került.
Bár a csapat a váratlan csereberét azzal indokolta, hogy Yamamoto gyomorrontást kapott, a paddockan ezt sokan kétkedve fogadták, reálisabbnak tűnik az, hogy ahogyan korábban Chandhoknál, most a pénzesebb japánnál is elapadt a szponzori támogatás. Erre utal az is, hogy a hétvégére már lekerült a szürke autóról Yamamoto támogatójának matricája, ellenben felkerült az osztrák Upsynth nevű ital logója.
A HRT főnöke, Colin Kolles a hétvége kezdetén azt mondta, hogy „úgy számítanak”, Yamamoto már vezethet a két hét múlva következő hazai versenyén, a Japán Nagydíjon, de kategorikusan azért nem jelentett ki semmit.
Mivel a csapat másik három pilótájánál egyedül több F1-es tapasztalattal rendelkező Klien nem ment rosszul Szingapúrban – az időmérőn több mint egy másodperccel verte Sennát -, és úgy tűnik, pénz is áll mögötte, nem lenne meglepő, ha Yamamotó hosszabban „betegeskedne”. Az osztrák ennek ellenére pillanatnyilag azt állítja, hogy a múlt hétvége csak beugrás volt.
„Szingapúr egyszeri beugrás volt Yamamoto pótlására. A többi nem rajtam múlik. Nagyszerű érzés volt újra igazi versenyzőnek lenni, és bízom benne, hogy sikerült letennem a névjegyemet” – mondta a korábbi Jaguar- és Red Bull-pilóta.
A HRT Dallara által épített tragacsát azonban Klien sem dicsérte: „Úgy viselkedik, mint egy raliautó. Talán Kimi Räikkönentől kellene tanácsot kérnem” – viccelt Klien.