Budapest lakói négyszer újraválasztották főpolgármesterként Demszky Gábort és 1994-től végig az MSZP-SZDSZ koalícióinak szavaztak többséget a Fővárosi Közgyűlésben
Budapest lakói négyszer újraválasztották főpolgármesterként Demszky Gábort és 1994-től végig az MSZP-SZDSZ koalícióinak szavaztak többséget a Fővárosi Közgyűlésben
Fotó megosztása:
Minden parlamenti párt fővárosi programjában szerepel a behajtási díj, az övezethatárok eltérőek
Minden parlamenti párt fővárosi programjában szerepel a behajtási díj, az övezethatárok eltérőek
Fotó megosztása:
Közös elem a Budapesten belüli vasúthálózat bevonása a tömegközlekedésbe
Közös elem a Budapesten belüli vasúthálózat bevonása a tömegközlekedésbe
Fotó megosztása:
Részecskeszűrők felszerelésével csökkentené az LMP a nem Euro 4-es vagy 5-ös buszok füstokádását
Részecskeszűrők felszerelésével csökkentené az LMP a nem Euro 4-es vagy 5-ös buszok füstokádását
Fotó megosztása:
Az összes párt programjában szerepel a buszok cseréje, a hatalmon lévő MSZP jelöltjéében is
Az összes párt programjában szerepel a buszok cseréje, a hatalmon lévő MSZP jelöltjéében is
Fotó megosztása:
Alagútban vezetné el a Jobbik a Moszkva tér környékének forgalmát
Alagútban vezetné el a Jobbik a Moszkva tér környékének forgalmát
Fotó megosztása:
Közös ígéret további buszsávok kialakítása
Közös ígéret további buszsávok kialakítása
Fotó megosztása:
A kamerarendszer kiépítésével a lopott autók felderítési aránya is javulhatna. Jelenleg 93 százalékuk sosem kerül elő
A kamerarendszer kiépítésével a lopott autók felderítési aránya is javulhatna. Jelenleg 93 százalékuk sosem kerül elő
Fotó megosztása:
Forgalomcsillapítási céllal az LMP-s jelölt először hétvégéken zárná le a Pesti alsó rakpartot
Forgalomcsillapítási céllal az LMP-s jelölt először hétvégéken zárná le a Pesti alsó rakpartot
Fotó megosztása:
Minden főpolgármester-jelölt támogatja a kerékpáros közlekedés segítést, az MSZP és az LMP kiemelkedően
Minden főpolgármester-jelölt támogatja a kerékpáros közlekedés segítést, az MSZP és az LMP kiemelkedően
Fotó megosztása:
A jövőben a főváros egyes területeire való behajtásért fizetni kell, az egyik párt lezárná a Pesti alsó rakpartot a forgalom elől, változhat az útfelújítás elve és új Duna-hidak épülhetnek az ígéretek szerint
A jövőben a főváros egyes területeire való behajtásért fizetni kell, az egyik párt lezárná a Pesti alsó rakpartot a forgalom elől, változhat az útfelújítás elve és új Duna-hidak épülhetnek az ígéretek szerint
Fotó megosztása:
Nem mindenütt érdemes új bicikliutakat építeni, az adott úthálózaton is javíthatóak a kerékpározás feltételei
Nem mindenütt érdemes új bicikliutakat építeni, az adott úthálózaton is javíthatóak a kerékpározás feltételei
Fotó megosztása:
Több új Duna-hídra van szükség a pártok szerint
Több új Duna-hídra van szükség a pártok szerint
Fotó megosztása:
Mind a négy jelölt megígérte a parkolási helyzet rendezését
Mind a négy jelölt megígérte a parkolási helyzet rendezését
Fotó megosztása:
Ez itt még nem közösségi közlekedés, hanem vastagon tömegközlekedés
Ez itt még nem közösségi közlekedés, hanem vastagon tömegközlekedés
Fotó megosztása:
Számos konkrét villamosfejlesztést tervez az LMP
Számos konkrét villamosfejlesztést tervez az LMP
Fotó megosztása:
Minden parlamenti párt fővárosi programjában szerepel a behajtási díj, az övezethatárok eltérőek
A Jobbik szerint a fővárosi autósokat behajtási korlátozások és dugódíjak helyett a megfelelő színvonalú és árú tömegközlekedéssel kell rábírni a tömegközlekedésre való önkéntes átállásra. Staudt Gábor, a párt főpolgármester-jelöltje szerdán, a Magyar Autóklub vezetőivel való találkozása előtt tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta: politikai ellenfelei az utóbbi időben az autósokat hibáztatják a budapesti közlekedés minden bajáért.
A jobbikos politikus elképesztőnek nevezte azt – az elmondása alapján az MSZP és az LMP jelöltjei által is támogatott – ötletet, hogy a nagykörúton és a fővárosi hidakon is le kellene zárni egy-egy sávot a kerékpárosok számára.
Az ehhez hasonló ötletek csak arra jók, hogy továbbra is egymás ellen hergeljék a különböző közlekedési eszközöket használókat – értékelte Staudt Gábor, megjegyezve, hogy a dugódíj bevezetését sem tartja jó ötletnek, hiszen az szinte valamennyi fővárosi szolgáltatás árában jelentkezne.
A jelölt kiemelte továbbá, hogy a Jobbik sem tekinti másodlagos közlekedési eszköznek a bicikliseket, a kerékpárutakat azonban nem az autóforgalom kárára, hanem a tömegközlekedési eszközök, elsősorban a villamosok „kéreg alá vitelével” kívánják fejleszteni.
Az MTI kérdésére válaszolva kifejtette: ezzel nem álmokat kívánnak megvalósítani, hanem azt, amit már a XIX. század végén is véghez vittek a kisföldalatti esetében. Staudt Gábor szerint munkagépek nélkül, nagyszabású közmunkaprogramok keretében meg lehetne oldani a budapesti villamosok föld alá vitelét.
Hozzátette: a 4-es metró és a Margit-híd „korrupcióval terhelt” építésének költségeiből valamennyi budapesti vasútjáratot kéreg alá lehetne vezetni, teret adva ezzel új kerékpárutaknak és zöld területeknek is.
Forrás: MTI