Az elmúlt években többször is volt rá példa, hogy a versenyhelyszíneken lehulló csapadék olyan mértékben eláztatta a pályát, ami lehetetlenné tette, hogy a Forma-1-esek valódi versenytempónál vezessenek. Szabadedzések múltak el körözés nélkül, tavaly Brazíliában az időmérőt kellett szüneteltetni, Malajziában a versenyt szakították meg az égszakadás miatt, a múlt hétvégén Japánban pedig szombatról vasárnapra kellett elnapolni a kvalifikációt.
A Williams technikai főnöke, Sam Michael szerint az ilyesmik elkerülhetők lennének, ha az F1-ben létezne egy harmadik esőgumi, a valóban extrém helyzetekben bevethető, ún. monszunabroncs.
„Nem lenne olyan nehéz megoldást találni. Csak változtatni kell a szabályokon, kell egy gumi, egy valódi monszungumi, mondjuk 10-12 mm-es árokmélységgel. Persze biztosan öt-tíz másodperccel lassabb lenne körönként normál esős viszonyok között, de nem is olyankor alkalmaznánk” – magyarázta a mérnök.
„A maihoz (szombat) hasonló viszonyok között tennénk fel, amikor az FIA kiadna egy utasítást, hogy kötelező a monszungumi használata. Szerintem egy gumiszállítóval ez megoldható lenne.”
Az ausztrál szakember szerint az új gumi nem jelentene komoly költséget, hiszen pilótánként elég lenne belőle egy szett, ami akár évekig is kitarthatna.
„Ha vasárnap szakadna így, a versenyt le kellene fújni, hétfőn kellene megrendezni, ami mindent alaposan megkavarna. A monszungumik költsége ehhez képest elhanyagolható lenne. Lehet, hogy csak háromévente egyszer kellene felrakni, de legalább lenne megoldás.”
Michael szerint nem volt olyan rossz dolog az időmérő és a futam egy napon való megrendezése, de összességében azért nem tesz jót az F1-nek, ha az eső miatt elmarad valamelyik eseménye.
„Bár a megszokottól való eltérés izgalmat jelent, nem valami jó dolog, ha egy órán keresztül az megy a tévében, ahogy a bokszutcában kishajókkal játszanak. Fél percig még vicces, de egy órán keresztül…”